קידוש השם • צפו

המפיק ואיש העסקים החרדי יקי רייסנר: "אוותר על הכבוד למען השבת"

יקי רייסנר, איש עסקים חרדי שנכנס בשנים האחרונות גם להפקות קולנוע, הוזמן לקבל הוקרה על פעולותיו • בריאיון ל'כיכר', הוא מספר: "הזמינו אותי לאירוע בשבת - והחלטתי שאוותר על הכבוד - למען השבת" • צפו (קולנוע, חרדים)

משה מנס | כיכר השבת |
יקי רייסנר בריאיון ל'כיכר השבת' (צילום: כיכר השבת)

יקי רייסנר, הוא איש עסקים חרדי ידוע שמחזיק בבעלותו חברות בנייה, ובשנים האחרונות נכנס גם לעסקי הקולנוע החרדי. כאות הוקרה על יצירותיו, הוא הוזמן לקבל פרס - אך הטקס היה בשבת. בשיחה עם 'כיכר השבת', הוא מספר על האכזבות ועל מה שהבטיח לעצמו.

בפרסומים לאותו אירוע נכתב: "פסטיבל הקולנוע ירושלים, ייפתח ב-24 באוגוסט בבריכת הסולטן, עם הקרנת הבכורה הישראלית של "איפה אנה פרנק", יצירת האנימציה המרהיבה של ארי פולמן. הפרויקט הייחודי הזה הוא בתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים, והמשרד לענייני ירושלים ומורשת".

רייסנר המופתע מספר על כך ל'כיכר השבת': "אנחנו ברייסדור עוסקים גם בהפקות סרטים וסדרות, אחד הדברים שעשינו הוא את הסרט 'בחורים טובים' שמדבר על ארבעה בחורי ישיבה בשידוכים. לשמחתנו הסרט זכה וקיבל הכרה מפסטיבל ירושלים, שהם רוצים להקרין אותו. זה הזמנה לפרזנטציה לפני הפסטיבל והם מאוד כיבדו אותנו בהזמנה הזו כשאמורים ללכת כל המעורבים".

"אז אני רואה שבהזמנה כתוב שאני מוזמן לעשרים לשלישי בעשר בבוקר, פותח את היומן ומתאכזב מאוד לראות שזה בשבת בבוקר בירושלים. מה שכמובן לא אופציה".

והם לא חשבו על זה? אתה לא היוצר החרדי היחיד שניגש. כל נושא התרבות והסרטים החרדיים מתפתח.

"תראה בתקופה האחרונה הרבה יוצרים וסלבריטאים, בהם גם חילונים מתחזקים בדת וכשאני מסתכל על זה אני חושב שיש הרבה גם חילונים שלא היו מעוניינים ללכת ובכ"א זה מאלץ אותם להגיע בשבת. אני אישית כתבתי להם שאם לא ישנו את התאריך אני מוותר על היוקרה הכבוד והכסף, אבל זה יותר מזה, אני הרי יכול לשלוח את המפיק מתל אביב את הבמאי ארז תדמור, גם לא שומר תורה ומצוות, להם כחילונים אין להם בעיה להציג אבל בעיני אין סיבה שהם ילכו. מה יזמנו מנכ"ל משרד ממשלתי בשבת בבוקר?"

מי מממן את הפסטיבל?

"זה של סינמטק ירושלים, עמותה שממומנת ע"י תורמים וע"י גופים ציבוריים, משרד התרבות עיריית ירושלים וכל מיני".

פנית אליהם ומה הם אומרים?

"הם מקבלים את זה והם די מהר משנים את התאריך ומזמנים אותנו ביום חמישי לעשות את הפרזנטציה. מאוד שמחתי לקבל את זה כי זה מראה התחשבות, ביוצרים. אבל כמובן שאני לא מדבר עלי, אני לא יודע אם יש יוצרים אחרים שלא יכולים להרשות לעצמם".

"אגב אומר לך שהבמאי שלי והמפיק אמרו לי בהתחלה שהם ילכו לאירוע ויעדכנו אותי, כשהסברתי להם שזה לא אופציה הם הציעו שאשאר במלון ואבוא ברגל בשבת. אבל אמרתי שזה עניין עקרוני. אגב, יכולות להיות טענות לגבי יוניטד ויס פלאנט או כל גוף שיבחר לראות סרט בשבת, אבל זה עניין פרטי, החלטה אישית של גוף כזה או אחר. כאן אנחנו מדברים על גוף ציבורי".

מעיריית ירושלים נמסר: "החסות היא רק על הפקת הסרטים ובשום אופן לא על הפסטיבל עצמו. אין לעירייה שום מימון לקיומו של הפסטיבל, ואין ביכולתה לנהל את לוח הזמנים של המארגנים. מצער מאוד שמישהו בחר לפגוע בקדושת השבת, בתקווה שיתעשת במהרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר