"סייעה לעולם הישיבות"

הגר"פ גולדשמידט הספיד את אשת המיליארדר • תיעוד

בבית הכנסת הגדול שג'נבה בשוויץ, נערכו היום ההספדים בלווית אשת המיליארדר - לילי ספרא ע"ה • הגר"פ גולדשמידט טס במיוחד להספידה וסיפר על עזרתה לישיבות • צפו (בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"פ גולדשמידט מספיד (צילום: באדיבות המצלם)

בבית הכנסת הגדול בג'נבה שבשוויץ, נאמרו היום (שני) הספדים לזכרה של הפילנתרופית לילי ספרא, שנפטרה בשבת האחרונה בשוויץ, לאחר ההספדים, המנוחה הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין היהודי בעיר.

ההספדים נערכו בבית הכנסת אותו נידב בעלה, הבנקאי המיליארדר ותורם גדול לעולם הישיבות בישראל, אדמונד ספרא, בן למשפחת הבנקאים היהודית ספרא, מהעיר חלב בסוריה, שנפטר ב-1999 בשריפה בדירתו במונקו.

המנוחה ע"ה נולדה בברזיל והתגוררה שנים רבות בארה"ב, לאחר פטירתה הטראגית של בעלה היא ירשה סכום עתק של מיליארדי דולרים והמשיכה במעשי הצדקה של בעלה, כאשר בשבת האחרונה היא נפטרה בגיל 87, סיבת המוות לא פורסמה.

לאחר פטירתו של בעלה, החל קרב ירושה בין המנוחה ליורשים אחרים, אך היא כאמור זכתה במרבית הירושה והמשיכה להוביל את קרן ספרא, וסייעה לעולם הישיבות, הקימה בתי כנסת בארץ ובעולם ועוד.

היום, היא הובאה לקבורה כאשר קודם לכן נערכו הספדים בבית הכנסת, שם הספידו, רבה הראשי של ג'נבה, הרב יצחק דיין, רב קהילת ספרא בניו יורק הרב פרחי והבת שלה.

הגאון רבי פנחס גולדשמידט, שלאחרונה עזב את רבנות מוסקבה - בשל חילוקי דעות עם השלטון בנוגע למלחמה, יצא להספיד את המנוחה - במיוחד ממקום מושבו כעת בישראל. הגר"פ, סיפר על גודל הנתינה שלה ועל הסיוע שהעניקה ליהודים באירופה וכן לעולם התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר