מחלוקת גרסאות

מצרים טענה שלפיד, א-סיסי ואבו מאזן יפגשו בקרוב; לשכת רה"מ מכחישה

ראש הממשלה שוחח עם נשיא מצרים, ולפי הודעת הלשכה בקהיר השניים סיכמו על פגישה משולשת עם יו"ר הרשות הפלסטינית • מלשכת לפיד נמסר: "לא על השולחן" (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ראש הממשלה, יאיר לפיד, שוחח אמש (ראשון) עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי. בשיחתם המנהיגים דנו במגוון נושאים, ביטחוניים, כלכליים ומדיניים, בין היתר לקראת ביקור נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בישראל. במהלך השיחה סיכמו השניים לפעול למען פגישה ביניהם בקרוב.

השניים הדגישו את חשיבות הסכם השלום בין מצרים לבין ישראל, וביטאו את מחויבותם להמשך פיתוח היחסים, כולל במישור הכלכלי. בנוסף, לפיד וא-סיסי התייחסו לסוגיה הפלסטינית ולצורך ברגיעה, כך מסרה לשכת לפיד.

אלא שבנושא זה הודעת לשכת נשיא מצרים הייתה שונה מהודעת לשכת ראש הממשלה, ובה נכתב על הנושא הפלסטיני כי לפיד וא-סיסי הסכימו לעבוד על סדרת פגישות בין מצרים, ישראל ואבו מאזן "במהלך התקופה הקרובה על מנת להחיות מחדש את המשא ומתן לשלום".

כלומר, לפי הודעת נשיא מצרים, מתוכננת בקרוב פגישה משולשת בין ראש הממשלה לפיד, נשיא מצרים א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, שבה ינסו לחדש את שיחות השלום.

אמירה כזו היא כמובן דרמטית במהותה, בטח שיו"ר יש עתיד מכהן כראש ממשלת מעבר, ולא יוכל לבצע מהלך כ"כ משמעותי לעתיד ישראל וביטחונה.

מפניית 'כיכר השבת' ללשכת ראש הממשלה באשר לנכונות המידע שפרסמה דוברות נשיא מצרים, ואם אכן מתוכנתת פגישה בין לפיד, א-סיסי ואבו מאזן, נמסר כך: "אכן דובר על פגישה בין נשיא מצרים לראש הממשלה בקרוב ואנחנו מקווים שכך יהיה. יחד עם זאת פגישה עם אבו מאזן לא נמצאת כרגע על השולחן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר