מלחמת רוסיה אוקראינה

יועץ הבית הלבן מתריע: איראן תספק מאות כלי טיס לרוסיה

מכיוון שבישראל הפסיקו לספק לרוסיה כלי טיס בלתי מאוישים, על פי הבית הלבן, רוסיה פנתה לאיראן כדי שתספק לה מאות כטב"מים למטרות תקיפה; "האיראנים נערכים להדריך את הרוסים" (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
כלי טיס בלתי מאוישים | ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

המלחמה של רוסיה באוקראינה נמשכת זמן רב ועדיין הרוסים לא הצליחו להשיג את היעדים, כעת, ברוסיה מנסים להשתדרג - והם עושים זאת דרך איראן.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ק סאליבן, תדרך אמש (שני) עיתונאים בבית הלבן, ערב נסיעתו של ג'ו ביידן למסע דילוגים במזרח התיכון, שבו יבקר בישראל ובסעודיה.

סאליבן הסביר בתדרוך, כי רוסיה המיואשת פנתה לאיראן שתספק לה מאות כלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מים) שיהיו בעלי יכולת התקפית גבוהה.

"על פי המידע שיש בידינו", אמר היועץ סילבן, "איראן באמת מתכוונת לספר לרוסים מאות כטב"מים התקפיים כבר בזמן הקרוב. אך אין לנו מידע מדויק שאיראן סיפקה לרוסיה את אחת ממערכות הנשק".

"האיראנים גם מתכוונים לאמן את החיילים הרוסים בשימוש במערכות כלי הטיס שלהם וזה יקרה כבר בחודש הקרוב. ההפצצות הכבדות של רוסיה באוקראינה בשבועות האחרונים - גובות מחיר לתחזוקה של הנשק", הסביר היועץ סאליבן.

לדברי היועץ, אין זה חדש שהאיראנים מספקים נשק, ובעבר הם סיפקו כטב"מים גם למורדים החות'ים בתימן - כדי שיתקפו את ערב הסעודית.

סמואל בנדט, אנליסט צבאי ב-CNA מדינת ישראל סיפקה בעבר כטב"מים לרוסיה - אך מאז המלחמה באירופה - היא הפסיקה, והרוסים חיפשו ספק חדש.

כאמור דבריו של סאליבן נאמרים ערב נסיעתו של ביידן למזרח התיכון ופגישה וירטואלית מרובעת בה השתתפו מנהיגי ישראל, איחוד האמירויות והודו. ביידן לדבריו, מעוניין לסייע לישראל להשתלב עוד באזור,ומטרתו היא לפתח את היחסים עם סעודיה - אך זה תהליך שייקח זמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר