התפרקות כת 'לב טהור'

אחד מחברי הכת: 'העולם רודף אותנו; לא נוכל להמשיך כך'

חמש מדינות הוא עבר עד כה - מאז ברחו מגואטמלה, והיעד הסופי אינו ידוע; "עכשיו זו נקודת שבר רצינית", אומר ל'כיכר' אחד מחברי כת 'לב טהור' המתפרקת, "חושש שיעצרו אותי בארץ" (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אחד מחברי הכת בישראל, בימים האחרונים (צילום: חיים דולדברג, כיכר השבת)

"הנדידה בין המדינות - קשה; העולם רודף אותנו, לא נוכל להמשיך כך", במילים אלו מתאר בשיחה עם 'כיכר השבת' אחד מהחסידים הבולטים בכת 'לב טהור', את דבר התפרקות הכת, כפי שנחשף ב'כיכר השבת'.

כזכור, בתחילת השבוע נחשף ב'כיכר השבת' כי אחרי שנים ארוכות של נדודים ברחבי העולם, כת 'לב טהור' הקיצונית התפרקה דה פקטו, עם התפזרות חברי הכת ומשפחות מהכת, בין מספר מדינות בעולם.

אחד מחברי הכת, שנדד כבר בין חמש מדינות - מאז עזבו את גואטמלה, שוחח עם 'כיכר השבת' וסירב להסגיר את מקום המצאו כעת, אך הוא מתאר את הסבל שהם עוברים והחשש מפני הבלתי נודע.

"הנדידה בין המדינות - קשה", אומר חבר הכת ל'כיכר', "זה לרוץ ללא ידע, טיסה ועוד טיסה כשאף אחד לא יודע מי היעד".

"אני מתפלל שיבנה בית המקדש ונחזור לארץ הקודש", הוא אומר ומגלה לנו כי "אני רוצה לחזור לארץ אבל חושש שיעצרו אותי, אז אני עדיין חושב על זה".

במהלך השיחה הוא מתייצב להגנת הכת ואומר: "'לב טהור' זו לא כת, זה שקרים שאתם באתרי החדשות מפיצים, זו קהילה שרק רוצה לקיים מצוות".

"העולם רודף אותנו בכל מקום שאנחנו הולכים", הוא מתלונן, "יש אנשים שדואגים לזה, אבל עכשיו זן נקודת שבר רצינית, לא נוכל להמשיך כך עוד הרבה זמן".

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בגואטמלה עדיין נמצאים מספר מחברי הכת, כקבוצה, שמנסים יחד בניסיון נואש לשקם את הכת שהתפרקה. קבוצה נוספת שוהה במדינה אחרת. השאר, כאמור, התפזרו ברחבי העולם.

חברים בכת חזרו לישראל ונצפו ברחובות ירושלים בימים האחרונים. גם בלונדון נצפו בערב השבת האחרונה חברי הכת כשהם קונים אוכל לשבת.

ל'כיכר השבת' נודע כי המשבר שגרם לפירוק הכת הוא מעצר והרשעת הבכירים בכת בארצות הברית לפני מספר חודשים. ברקע ההתפרקות ועזיבת החברים, ישנם מספר גורמים ב'לב טהור', שמנסים לעצור את מעבר החברים לישראל ולשקם בכל מחיר את הכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר