כת בהתפרקות • צפו

"מתעלל בילדים, לך מפה": כשאיש כת 'לב טהור' אסף צדקה בלונדון

חבר בכת 'לב טהור' המתפרקת, שנתפס בידי תושבים בלונדון אוסף צדקה, גורש בצעקות • "מתעללים בילדים, תחזרו אל קנדה" • בימים האחרונים נמצאו כמה מאנשי הכת המתפרקת גם בישראל • צפו בתיעוד (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
איש כת לב טהור בלונדון (צילום: לפי סעיף 27א)

אחד מאנשי כת 'לב טהור' המתפרקת, שהגיע ללונדון, תועד אוסף צדקה מבתי תושבים חרדים. בצילום וידאו שצילם אחד מן עוברים ושבים, נראה איש הכת, לבוש בבגדי הכת, מקבל כסף מאחת הנשים. המצלם נשמע צועק על האישה שלא תביא לו כי הוא "מתעלל בילדים קטנים". בהמשך נראה איש הכת ממהר להימלט, תוך שהמצלם מטיח בו מילים קשות.

בימים האחרונים, מאז התפרקה הכת וחבריה נדדו ברחבי העולם, אירעו מספר התרחשויות שכאלה בלונדון. בערב השבת האחרונה נראו כמה מחברי הכת רוכשים מזון לשבת בלונדון.

כזכור, בתחילת השבוע נחשף ב'כיכר השבת' כי אחרי שנים ארוכות של נדודים ברחבי העולם, כת 'לב טהור' הקיצונית התפרקה דה פקטו, עם התפזרות חברי הכת ומשפחות מהכת, בין מספר מדינות בעולם.

בהמשך השבוע, אחד מחברי הכת, שנדד כבר בין חמש מדינות - מאז עזבו את גואטמלה, שוחח עם 'כיכר השבת', סירב להסגיר את מקום המצאו אך תיאר את הסבל שהם עוברים והחשש מפני הבלתי נודע. "הנדידה בין המדינות קשה", אמר חבר הכת ל'כיכר', "זה לרוץ ללא ידע, טיסה ועוד טיסה כשאף אחד לא יודע מי היעד".

אחד מחברי הכת בישראל, בימים האחרונים (צילום: חיים דולדברג, כיכר השבת)

לדבריו, "אני מתפלל שיבנה בית המקדש ונחזור לארץ הקודש. אני רוצה לחזור לארץ אבל חושש שיעצרו אותי, אז אני עדיין חושב על זה". לטענתו, "לב טהור זו לא כת, זה שקרים שאתם באתרי החדשות מפיצים, זו קהילה שרק רוצה לקיים מצוות".

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בגואטמלה עדיין נמצאים מספר מחברי הכת, כקבוצה, שמנסים יחד בניסיון נואש לשקם את הכת שהתפרקה. קבוצה נוספת שוהה במדינה אחרת. השאר, כאמור, התפזרו ברחבי העולם. מספר חברים בכת חזרו לישראל ואף נצפו ברחובות ירושלים בימים האחרונים.

ל'כיכר השבת' נודע כי המשבר שגרם לפירוק הכת הוא מעצר והרשעת הבכירים בכת בארצות הברית לפני מספר חודשים. ברקע ההתפרקות ועזיבת החברים, ישנם מספר גורמים ב'לב טהור', שמנסים לעצור את מעבר החברים לישראל ולשקם בכל מחיר את הכת.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר