מצוקה נוראית

אלמנתו ויתומיו של המחנך הדגול זקוקים לעזרה

האלמנה ועשרת היתומים נותרו המומים ורצוצים • האבא הרב חיים שמחה גרודזיצקי זצ"ל נפטר לאחר מחלה קשה והם נותרו עם בור של חובות • יש להם תאומים שכבר צריכים להתחתן • חייבים לעזור להם (חרדים)

המחנך הרב חיים שמחה גרודזיצקי ז"ל (צילום: באדיבות המצלם)

כשנפטר הרב חיים שמחה גרודזיצקי לבית עולמו, חשבה האלמנה שהמאבק הסתיים. היא הפסידה במערכה, ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה המחנך הדגול שהכניס רוח חיים ואווירה של קדושה בבית ובכל הסביבה.

אבל רגע אחרי סתימת הגולל היא הבינה שעכשיו היא רק מתחילה להתמודד מול מערכה אחרת: המצב הכלכלי הקשה במיוחד.

החובות הלכו ותפחו, הבור הלך והעמיק, אבל היא לא שמה לב בכלל. בעלה הצדיק התייסר בייסורי חולי קשים ומרים, וזה מה שתפס את כל תשומת הלב שלה.

היא בכלל לא חשבה על כסף ועל חובות. היא עשתה כל מה שיכלה כדי להציל את חיי בעלה.

אבל נגזרה הגזירה והוא נפטר, ועכשיו היא צריכה להתמודד עם ה'ירושה', החובות העצומים שנוצרו במהלך ימי מחלתו, כשהיה צורך לממן תרופה כימותרפית יקרה שעלתה הון תועפות, כשהיה צורך לשלם עוד הרבה הוצאות נלוות.

עכשיו נשאר לה לשלם את ההלוואות מהגמ"חים השונים שנלקחו למימון הוצאות הרפואה...

לחצו כאן כדי לעזור לאלמנה והיתומים >>

הרב גרודזיצקי זצ"ל היה המפרנס היחיד בבית, הוא היה ידוע כתלמיד חכם מופלג שעמל בתורה ונהנה מיגיע כפיו, שלא חסך במאמצים כדי לפרנס את משפחתו בכבוד, כשעבד במשך עשרות שנים כמחנך הן בירושלים והן ב'תל ציון', בתלמודי התורה 'אבני שלמה', 'חמדת התורה' 'חכמת שלמה', 'כנסת יהודה', ו'חפץ חיים'.

הוא היה מסור כמו אב רחום וחנון, לא אחת הוא נצפה כשהוא לומד עם אחד מתלמידיו באופן פרטני, מכין אותו לקראת המבחן המתקרב, מסייע לו לקבל ביטחון בידע שצבר, וכל זאת שלא על מנת לקבל פרס.

אבל עכשיו הוא איננו, תושבי שכונת רמת שלמה בירושלים התגייסו לעזור. המחנך הדגול הרב חיים שמחה גרודזיצקי זצ"ל, היה מעמודי התווך של השכונה, אבל העזרה הזאת אינה מספיקה.

אחרי עשרות שנים שבהן עמד במשימה ופרנס את משפחתו בכבוד, המשפחה שוקעת בחובות נוראיים.

הותיר אחריו אלמנה ועשרה יתומים, ששניים מהם עדיין לא התחתנו, בן ובת, תאומים בני עשרים שכבר הגיעו לפרקם וכעת נותרו שבורים ורצוצים ללא משען ומשענה.

לנוכח הצורך הדחוף בהגשת סיוע למשפחה, הוקמה קרן יתומי הרב גרודזיצקי שמטרתה לסייע ביום יום ולשלם את החובות העצומים שנצברו במהלך תקופת מחלתו, וכן כדי לאפשר לאלמנה השבורה והרצוצה להשיא בכבוד את שני הילדים הצעירים שכבר הגיעו לפרקם.

לחצו כאן כדי לעזור לאלמנה והיתומים >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר