טלטלה בשירות החשאי באוקראינה

מרגל אוקראיני בכיר נעצר בחשד לבגידה

אחרי שנשיא אוקראינה וולודימרי זלנסקי פיטר שבועות לאחר הפלישה את ראש השירות החשאי בקרים - כעת נעצר המרגל בחשד לבגידה | בנוסף, מחפש ראש שירות חדש (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
SBU אילוסטרציה (צילום: לשכת נשיא אוקראינה)

השירות החשאי באוקראינה עוצר בכיר לשעבר: שבועות לאחר הפלישה לאוקראינה, החליט נשיא אוקראינה זלנסקי להדיח מתפקידו את איגור קוליניץ', ראש השירות החשאי באיזור חצי האי קרים הכבוש, שנה וחצי לאחר שזלנסקי עצמו מינה אותו לתפקיד.

היום (ראשון) כלי התקשורת באוקראינה פרסמו כי המרגל הבכיר נעצר על ידי השירות החשאי במדינה בחשד שבגד באוקראינה וסייע לרוסיה.

בנוסף, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נמצא בעיצומו של הליך לאיתור ראש שירות חשאי חדש לכל אוקראינה - תפקיד חשוב במיוחד בצל המלחמה במדינה.

על פי הפרסום ב'פוליטיקו', איבן בקאנוב, מקורבו של זלנסקי במשך שנים ארוכות, מונה ב-2020 לתפקיד, אך כעת מדווח על מתיחות בין השניים בצל המלחמה כשזלנסקי חושב שהתפקוד של בקאנוב לא טוב מספיק.

גורם בכיר מאוד בלשכת זלנסקי אמר לפוליטיקו כי "אנחנו מאוד לא מרוצים ממנו ופועלים כדי להיפטר ממנו". עוד אמר כי "אנחנו לא מרוצים מהכישורים שלו... עכשיו אנחנו צריכים מישהו עם כישורי ניהול נגד משברים כמו שאנחנו לא חושבים שיש לו".

עוד אמר הגורם הבכיר כי לא מדובר רק בבקאנוב, אלא בעוד שורה של בכירים בשירות החשאי שלא נתנו עבודה טובה מספיק והביאו לאובדן מחוז חרסון - כך לטענת הבכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר