"יש לנו יכולת לייצר פצצה"

יועץ חמינאי: "נעשו תרגילים במטרה לתקוף בעומק ישראל"

שר החוץ לשעבר של איראן ואחד מיועציו הבכירים של המנהיג העליון חמינאי הצהיר כי לאיראן כבר יש את היכולת לייצר פצצה גרעינית • איים: "קיימנו תרגילים - במטרה לתקוף בעומק ישראל" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מפעל גרעין (צילום: shutterstock)

כמאל חרזיכמאל ח'ראזי, הנחשב לאחד מיועציו הבכירים של עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, לשעבר שר החוץ, הצהיר היום (ראשון) כי איראן מסוגלת כבר טכנית לייצר פצצת גרעין. את הדברים אמר בראיון לרשת אל ג'זירה הערבית.

לדבריו, עדיין אין החלטה אם לייצר בפועל נשק, אבל האפשרות לכך כבר ישנה. אם איראן תרצה היא יכולה לייצר כבר פצצה לטענתו. ""עוד כמה ימים נוכל להעשיר אירניום לרמה של 60% ויכולים בקלות להעשיר ל-90%", אמר.

עוד הוסיף הבכיר האיראני ואמר כי איראן ערכה תמרונים נרחבים והכנות שונות במטרה לתקוף בעומק ישראל. הוא צירף איום ואמר כי הדברים יגיעו לידי פועל אם "המתקנים הרגישים שלנו יותקפו".

הסכם במבוי סתום

הבכיר מאיראן התייחס גם למשא ומתן על תכנית הגרעין. הוא טען לחוסר אמון שיש באיראן מארצות הברית ואמר שאין ערבויות אמריקניות לגבי שימור ההסכם - מה שלא מאפשר לו לקרות.

היום התייחס ראש הממשלה לפיד, במהלך ישיבת הממשלה, לדבריו עם ביידן בנושא איראן. לדברי לפיד, "במהלך הביקור הבהרתי לנשיא ולצוותו שישראל מתנגדת להסכם הגרעין ושומרת לעצמה חופש פעולה מלא, מדיני ומבצעי, מול תכנית הגרעין האיראנית".

לפיד בישיבת הממשלה, היום (צילום: חיים צח/ לע"מ)

בשבוע שעבר, במהלך ראיון שהעניק לחדשות 12 ערב ביקורו בישראל, התייחס נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לסיבה שבגינה הוא נחוש לחזור להסכם הגרעין עם איראן, בעוד רוב הישראלים מתנגדים לכך.

"הדבר היחיד שגרוע יותר מאיראן של היום זה איראן עם נשק גרעיני, ואם נוכל לחזור להסכם נחזיק אותם קצר", אמר ביידן, והוסיף: "לדעתי הנשיא הקודם טעה בענק כשעזב את ההסכם, איראן קרובה יותר כעת לפיתוח נשק גרעיני משהייתה בעבר.

"אין קשר לשאלה אם כוח קודס ימשיך לפעול או לא באזור. אנחנו יכולים לפעול נגדם ועדיין להגיע להסכם שירסן את תוכנית הגרעין. אני עדיין חושב שזה הגיוני. ניגשנו לשולחן המשא ומתן, ניסחנו הסכם, הצענו אותו וכעת זה תלוי באיראן.

כשנשאל בידי המראיינת, יונית לוי, אם הוא מתחייב להשאיר את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור - אפילו אם זה יחסל את ההסכם - השיב ביידן שכן. תשובה חיובית וחד משמעית דומה השיב כשנשאל אם יפעל בכוח נגד איראן, במקרה שיהיה צורך בכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר