לוקח אחריות

מפקד המחוז ניצב שמעון לביא מתפטר בעקבות אסון מירון

ניצב שמעון לביא, מפקד המחוז הצפוני, הודיע הערב למפכ"ל ולשר הבט"פ על החלטתו לפרוש מהמשטרה בשל אסון מירון: "אמרתי שאני - כמפקד האירוע - לוקח אחריות, ללא חוכמות" (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
מתפטר. שמעון לביא (צילום: לע"מ)

מפקד המחוז הצפוני, שמעון לביא, הודיע הערב למכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, ולשר לביטחון פנים, עמר בר לב, על החלטתו להתפטר מתפקידו ולפרוש מהמשטרה בשל אסון מירון הכבד, אסון בו נהרגו 45 חוגגים בהילולת ל"ג בעומר.

במכתב ששיגר למפכ"ל ולשר, ונחשף הערב לראשונה ב'חדשות 12', כתב לביא: "מיד לאחר האסון אמרתי כי אני - כמפקד האירוע - נושא באחריות. כוונתי הייתה והינה לאחריות של ממש, ללא חוכמות וללא התחכמויות. מעולם לא הסתתרתי מאחורי איש, גם לא מאחורי השותפים לאחריות".

בהמשך מכתבו כותב לביא: "מדובר בתחושה אישית, תחושת אחריות הנובעת מהתפקיד. הגעתי למסקנה שנוכח האתגרים הדחופים והמשמעותיים בפניהם ניצב המחוז לאחר האירוע - החזרת השוטרים והקצינים במחוז לעבודה במלוא הכוח, וחיזוק המחוז כדי להתמודד עם המשימות שעמדו על הפרק, ההחלטה הפיקודית הנכונה היא להמשיך ולהנהיג את המחוז לפי שעה".

בסיום מכתבו הוסיף: "הגעתי למסקנה כי זו העת חלסיים את תפקידי כמפקד המחוז הצפוני ולפרוש משירות במשטרת ישראל. הקדשתי את כל חיי לשירות מדינת ישראל. יש לנו משטרה מצוינית ואני גאה להשתייך אליה".

מהמשטרה נמסר: "מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא הודיע הערב למפכ"ל המשטרה על כוונתו לפרוש מהשרות במשטרה בתקופה הקרובה. מפכ"ל המשטרה הודה לו על שרותו ואיחל לו בהצלחה בהמשך דרכו.

"כמפקד מחוז צפון פעל ניצב שמעון לביא בתחומים רבים בדרש על המאבק בפשיעה במגזר הערבי ובניין הכוח לעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר