דקה אחר דקה

פיגוע בבירה: מחבל דקר נוסע עם מברג - ונורה בידי צלם

במהלך נסיעה באוטובוס בכביש רמות מחבל דקר עם מברג נוסע חרדי בן 41. הנהג עצר בצד הכביש, צלם עיתונות שלף אקדח, ירה ונטרל את המחבל; הפיגוע בירושלים - דקה אחר דקה (חדשות, בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת; וידאו: דוברות המשטרה)

לאחר שבועות של שקט - פיגוע טרור בירושלים: מחבל ערבי דקר אחר-הצהריים (שלישי) אברך חרדי במהלך נסיעה באוטובוס - ונוטרל בתוך זמן קצר בידי צלם עיתונות. 'כיכר השבת' עם כל פרטי הפיגוע, דקה אחרי דקה.

המחבל, פלסטיני, תושב יו"ש בשנות הארבעים לחייו, החל את הפיגוע, דקות ספורות לפני השעה 17:00 בערב, במהלך נסיעה באוטובוס קו 137 של 'אגד תעבורה', שנוסע מגבעת זאב להר חוצבים.

במהלך הנסיעה בכביש רמות, כמה עשרות מטרים לפני צומת רמות, החל המחבל לדקור את אחד הנוסעים, אברך חרדי בן 41, ופצע אותו בצווארו.

המברג ששימש את המחבל לפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)
צלם אתר ynet, משי בן עמי שנטרל את המחבל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נהג האוטובוס, שקלט בתוך שניות ספורות את המתרחש, מיהר לעצור את האוטובוס בצד הכביש ופתח את הדלתות. המחבל, נמלט ראשון ואחד מעוברי האורח ניסה לנטרלו באמצעות אבן שזרק לעברו, אך ללא הצלחה.

באותו זמן, בחסדי שמים, עבר במקום צלם אתר ynet, משי בן עמי, יחד עם בנו הקטן. הוא זיהה את המהומה ומיהר לשלוף את נשקו האישי ולנטרל את המחבל.

יצוין כי ניידת המשטרה הראשונה הגיעה למקום בתוך פחות מארבע דקות, מאז התקבלה הקריאה הראשונה במוקד 100.

מפקד מרחב ציון, תנ"צ קובי יעקובי בזירה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפצוע החרדי טופל בזירה ופונה לבית החולים 'שערי צדק', משם נמסר כי לא נשקפת סכנה לחייו. "הפצוע במצב בינוני עם מספר דקירות בפלג גוף עליון ולא נשקפת סכנה לחייו", מסר דובר בית החולים.

מפקד מרחב ציון, תנ"צ קובי יעקובי, סיפר בזירה כי "סמוך לשעה חמש בערב קיבלנו מספר דיווחים על מחבל שדוקר אזרחים בתוך אוטובוס, זה היה הדיווח הראשוני. ניידת שהגיעה מהר מאוד להגיב לאירוע, הגיעה, והתברר לה בתחקור הראשוני שמחבל שהיה על האוטובוס, באמצעות מברג, החל לדקור תוך כדי נסיעה את אחד הנוסעים.

"הנהג שהגיב בצורה מיידית ומהירה עצר את האוטובוס, פתח את הדלתות, גם המחבל וגם אזרחים התחילו לרדת למטה, גם הבחור שהמחבל דקר אותו, וגם האזרחים ירדו, המשיך בדקירות, שניי אזרחים אמיצים ונחושים הגיבו באופן מידיי, הראשון שהגיע באמצעות אבן ניסה לנטרל את המחבל, השני באמצעות אקדח ביצע ירי, אנחנו בודקים אם כדור אחד או שניים ובעצם נטרל את המחבל.

האוטובוס (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
זירת הפיגוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"הפעילות המהירה של האזרחים סיימה את האירוע בצורה טובה ומהירה, בהערכת מצב שביצענו הטיל מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן את החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, כמובן שכרגע נבדק הכל מכל".

הפראמדיקים של מד"א איתי שמעונוב ונתנאל ליפשיץ סיפרו: "הפצוע שכב על המדרכה בסמוך לאוטובוס כשהוא בהכרה וסובל מפצעי דקירה מדממים בגופו. סיפרו לנו שהוא נדקר בתוך האוטובוס במהלך הנסיעה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו במהירות בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו יציב".

מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק, ד"ר אלון שורץ על מצבו של הפצוע מהפיגוע (צילום: דוברות שערי צדק)

זאבי סופר חובש איחוד הצלה מסר: "מדובר בגבר בן 41 שנדקר תוך כדי נסיעה באוטובוס. הענקתי לו סיוע ראשוני ולאחר מכן הוא פונה למרכז הרפואי שעירי צדק כשבשלב זה מצבו מוגדר בינוני".

המשטרה סיכמה את האירוע ומסרה כי "הערב בשעה 16:57, התקבל במוקד המשטרה דיווח אודות אירוע דקירה באוטובוס אגד קו 137 בעת שהיה בנסיעה מכיוון גבעת זאב לירושלים, באזור היציאה משכונת רמות בירושלים על ציר גולדה מאיר. למקום הוזעקו כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים שסגרו את הזירה והחלו בחקירת המקרה.

"מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי המחבל (פלסטיני, תושב יו"ש בשנות הארבעים לחייו) שנסע באוטובוס, החל לדקור לפתע את אחד מנוסעי האוטובוס באמצעות מברג. נהג האוטובוס בלם את האוטובוס ופתח את הדלתות. בשלב זה החלו נוסעים לרדת מהאוטובוס, ביניהם המחבל שהמשיך לנסות לפגוע בנוסעים. אזרח שחלף במקום באותו הזמן והבחין במתרחש, ניסה לפגוע במחבל במטרה להפסיק את מעשיו ואזרח נוסף שנקלע למקום, ביצע ירי לעבר המחבל ונטרל אותו.

"בעקבות הפיגוע, נפצע אזרח אחד ופונה לטיפול רפואי בבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני (עפ"י גורמי רפואה).
בהמשך פונה המחבל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים במצב בינוני".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב עם המפקדים, במהלכה קיבל סקירה והטיל את חקירת הפיגוע על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

בתום הערכת המצב שקיים בזירה, ציין מפקד מחוז ירושלים: "מדובר בתזכורת נוספת לאיום הטרור שעמו אנו מתמודדים. התוצאה של הפיגוע הערב הייתה יכולה להיות קטלנית הרבה יותר, והמחבל נוטרל בראש ובראשונה בזכות נחישות וגבורה של אזרחים שעברו במקום, נאבקו עמו ופעלו לנטרלו. ערנותם ואומץ לבם מנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע. נמשיך להיאבק בטרור ובמחבלים באשר הם, למען שלומו ובטחונו של הציבור".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר