אחרי האיומים לחזבאללה

לפיד מעל האסדה: 'פתרון למשבר האנרגיה'

ראש הממשלה סייר היום בגבול הצפון עם שר הביטחון גנץ והעביר מסרים תקיפים לנסראללה, ומייד לאחר מכן הגיע לצפות באסדת 'כריש', בה ניסתה חזבאללה לפגוע (חדשות)

משה מנס | כיכר השבת |
ראש הממשלה לפיד מעל האסדה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ראש הממשלה יאיר לפיד טס היום (שלישי) מעל אסדת הגז 'כריש', לאחר שלפני מספר שבועות שיגר ארגון הטרור הלבנוני חזבאללה שלושה מל"טים, בימים נפרדים, במטרה לפגוע בה ולחבל במאמצים הישראליים להוציא את הגז הטבעי מהאדמה שבמעמקי הים.

במהלך הסיור האווירי קיבל ראש הממשלה סקירה מקצועית על התקדמות הליכי הוצאת הגז מהאדמה ועל השמירה הביטחונית המוקפדת במתחם. בסיום הסיור אמר לפיד: "למאגרי הגז של ישראל יש פוטנציאל תרומה לפתרון משבר האנרגיה העולמי. גם לבנון יכולה ליהנות מפיתוח המאגרים במים הכלכליים שלה - דרך משא ומתן שיש לסיימו בהקדם. האסדה החדשה היא העתיד האנרגטי של מדינת ישראל והזדמנות כלכלית הכוללת יצוא גז למצרים ולאירופה, שכל אזרח ישראלי ירוויח ממנה בעתיד הלא רחוק".

סיור זה מגיע שעות בודדות לאחר שראש הממשלה לפיד סייר עם שר הביטחון בני גנץ בפיקוד הצפון ובקו הגבול עם לבנון, במהלכו העביר מסר תקיף לחזבאללה וליושב בראשו, חסן נסראללה: "ישראל מעוניינת בלבנון כשכנה יציבה ומשגשגת שאינה מהווה פלטפורמה לטרור של חיזבאללה ושאינה כלי שרת של איראן. הפעילות של חיזבאללה מסכנת את לבנון, את אזרחיה ואת רווחתם".

"אין לנו עניין בהסלמה", הבהיר לפיד אך הוסיף: "אבל תוקפנות חזבאללה אינה מקובלת ועלולה להוביל את האזור כולו להסלמה מיותרת, דווקא כאשר יש הזדמנות של ממש ללבנון לפתח את משאבי האנרגיה שלה".

בסיור בגבול לבנון השתתפו היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל הד"ר איל חולתא, סגן הרמטכ"ל האלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד צפון האלוף אמיר ברעם, המזכיר הצבאי לרה"מ האלוף אבי גיל, המזכיר הצבאי לשר הבטחון תת אלוף יקי דולף ומפקד אוגדת 91, תא"ל שי קלפר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר