שוב הימין יפולג?

בצלאל סמוטריץ' תוקף: "בן גביר יכול לרוץ לבד"

יו"ר הציונות הדתית זועם על יו"ר עוצמה יהודית, ועל תדרוכי סביבת יו"ר הליכוד נתניהו לפיו הוא מונע את האיחוד: "שאף אחד לא יתערב לי במפלגה; בן גביר לא יקבל ריצ'רץ'" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סמוטריץ' ובן גביר ב-2019 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו רוצה שבגוש הימין בבחירות ה'תשפ"ג תהיינה ארבע מפלגות בלבד: הליכוד בראשותו, ש"ס בראשות אריה דרעי, יהדות התורה בראשות משה גפני ויצחק גולדקנופף -והציונות הדתית בהנהגה משותפת של בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, ואיתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית. בתסריט מסוים יכול להיות שלפתע פתאום תהיינה שש מפלגות בגוש: הליכוד, ש"ס, דגל התורה, אגודת ישראל, הציונות הדתית ועוצמה יהודית.

יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ', שמותקף השכם והערב ע"י יו"ר עוצמה יהודית בן גביר באי רצונו לשבת למו"מ לקראת חיבור הרשימות והיום גם זכה למתקפה מפי "גורם בכיר בליכוד", החליט הערב (שלישי) להפסיק לשתוק, ולצאת למתקפה משלו.

"יש לי את המפלגה שלי, שאף אחד לא יתערב לי", אמר סמוטריץ' לבן שיחו, אחד מהאנשים הקרובים ליו"ר הליכוד נתניהו. "בן גביר לא יקבל ריצ'רץ' (מספר מקומות זהה; י"ג) וגם לא ח"כ אחד שלו על שניים שלי. הוא יכול לרוץ לבד", הוסיף יו"ר הציונות הדתית, שמבחינתו פרידה מבן גביר זו אפשרות שקיימת על השולחן, בדברים שדווחו ב'כאן חדשות'.

נתניהו, מצידו, מודאג מאוד מאפשרות של פיצול בציונות הדתית ומנסה למנוע מצב כזה, כפי שניסה בפעמים קודמות, עם דמויות פוליטיות אחרות.

לפי הדיווח, בשלב הזה הפערים בין סמוטריץ' לבן גביר נראים גדולים במיוחד. לפי דיווח אחר, ב'חדשות 12', הצדדים גם סיכמו להיכנס למשא ומתן מואץ במטרה להכריע תוך כמה ימים אם רצים יחד או בנפרד, כדי לתת זמן לריצה עצמאית, אם יהיה צורך בכזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר