ייבש אותו

כך ארדואן הצליח להרגיז את הנשיא פוטין • צפו

במסגרת ביקור נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה ארדואן בבירת איראן, איחר הנשיא הטורקי לצילום משותף עם פוטין - שנראה בתיעוד קצר רוח וכועס על ההשפלה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: מתוך שידור חי בטהראן)

תקרית דיפלומטית? בתיעוד מביקורם של נשיא רוסיה פוטין ונשיא טורקיה ארדואן, נראה פוטין ממתין במשך זמן ממושך להגעתו של ארדואן.

בתיעוד מאמש, נראה פוטין ממתין בקוצר רוח וחוסר סבלנות לנשיא טורקיה שאיחר להגיע אל החדר בו הצטלמו השניים לכלי התקשורת.

כזכור, אתמול נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן ונשיא איראן איברהים ראיסי נפגשו בטהראן.

בסיום המפגש מסרו שלושת המנהיגים הצהרה משותפת, שכוונה ישירות לעיני ראש הממשלה יאיר לפיד, ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ:

"איראן, טורקיה ורוסיה מגנות את המשך ההתקפות הצבאיות של ישראל על סוריה, לרבות על תשתיות אזרחיות. הן רואות בהתקפות הללו הפרה של החוק הבינלאומי, המשפט ההומניטארי הבינלאומי והריבונות ושלמותה הטריטוריאלית של סוריה, כמו גם סבורות שההתקפות מגבירות את המתיחות באזור. יש לציית להחלטות משפטיות מוכרות בינלאומיות, לרבות החלטות האו"ם הרלוונטיות הדוחות את כיבוש הגולן הסורי, במיוחד החלטות מועצת הביטחון 242 ו-497, המבטלות את כל ההחלטות והפעולות שננקטו על ידי ישראל בהקשר זה", נמסר בהודעה.

נשיא רוסיה החליט להגיע דווקא לטהרן, שבימים אלו מסרבת להגיע להבנות מול מעצמות העולם באשר להסכמי הגרעין, ימים מספר לאחר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ביקר כאן בישראל ובערב הסעודית.

למרות החשש הישראלי מהשלכות הקשר המתהדק בין מוסקבה, טהרן ואנקרה, בבית הלבן העבירו מסר מעודד מבחינתם לפגישה הזו, שלדעתם מגדירה את כישלון פוטין במלחמה אליה נכנס באוקראינה.

"הביקור של ולדימיר פוטין באיראן מוכיח עד כמה רוסיה מבודדת", אמר בתדרוך דובר הבית הלבן לענייני המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי. הוא טען כי הצעד הבא של פוטין הוא לספח שטחים מאוקראינה, בעזרת משאל עם מזויף: "יש בידינו מידע שמוכיח כי רוסיה מניחה את היסודות לסיפוח של שטחים אוקראיניים, כשהמטרה אח"כ היא להציב בהם שליחים מטעמה. ארצות הברית לא תרשה שסיפוח כזה יעבור ללא עונש ותטיל עיצומים נוספים על רוסיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר