עלויות הרכב הפרטי • ריאיון

קניתם רכב? תיפרדו מ-10,000 ש"ח בשנה

קניית רכב איננה הוצאה חד פעמית, ומלבד מחיר הדלק המזגזג, במהלך השנה תצטרכו לשלם על ביטוחים, אגרות ועוד • יוסי רפאלי עושה לכם סדר בריאיון מיוחד ב'כלכלית' (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יוסף רפאלי באולפן 'כיכר' (צילום: דודי פלוג, כיכר השבת)

מחירי הדלק צפויים לרדת בשבוע הקרוב, אבל כל מי שמחזיק רכב פרטי יודע שזו לא ההוצאה היחידה במהלך השנה, כאשר בעיה שרבים לא מתכוננים אליה היא דווקא ההוצאה שאיננה צפויה, כגון תאונות קשות וקלות שדורשות הוצאות נוספות. עבור מי ששוקל לרכוש רכב פרטי, רפאל כהן שוחח בתוכנית 'הכלכלית' עם יוסף רפאלי, מנכ"ל 'רפאלי ביטוחים', למה צריך להתכונן.

"הממוצע שאדם מוציא על רכבו הוא 10,000 שקלים בשנה, כולל הביטוחים, שהם ההוצאה המשמעותית. שני דברים שבו אלינו לאחרונה: מציאות רחבה יותר של תאונות, אחרי שבתקופת הקורונה היו סגרים ואנשים לא יצאו מהבתים, וגניבת רכבים מפני שאין חלקי חילוף בנמצא, בשל העיכוב בשרשראות האספקה. בנוסף יש את הטסט, הבלאי והאגרה השנתית. ברכבי יוקרה אפשר להגיע גם ל-20,000 שקלים בשנה רק על ביטוח", אמר רפאלי.

יוסך רפאלי ורפאל כהן ב'כלכלית' (צילום: דודי פלוג, כיכר השבת)

רפאלי הסביר בריאיון מה לדעתו הדברים החשובים ביותר שצריך כל אדם לבדוק לפני קניית הרכב: "ברכבי סטנדרט, שעולים עד 200,000 שקלים, חשובים שנתון הרכב ומדד הקילומטראז'. עדיף לקחת רכב חדש יותר עם קילומטראז' גבוה יותר, מאשר רכב ישן עם קילומטראז' נמוך, למרות שלכאורה היינו חושבים שהוא פחות טוב. אופי הרכב תלוי מאוד במספר הנפשות במשפחה ובמהות השימוש ברכב. אם אדם נוסע בו רק לעבודה, הוא צריך רכב קטן. זה דבר מאוד פתוח, ותלוי בהרבה משתנים".

רפאלי טען כי ישנה תופעה לפיה אנשים דורשים על רכבם מחיר גבוה יותר מהנקוב במחירונים השונים, בשל בעיית שרשראות האספקה בעולם: "היום בישראל יש חוסר ועיכוב גדול מאוד באספקת רכבים חדשים, ולפעמים אנשים יכולים לחכות יותר מחצי שנה לרכב שהזמינו מהיבואן. זה גורם לאנשים להעדיף לקנות רכב של שנה אחורה, עם 10,000 קילומטר נסועה, ולקבל אותו מיידית. במהלך הזה הם גם 'חוסכים' את הירידה המשמעותית שיש לרכב אחרי שנתו הראשונה בכביש, וגם זה עדיין רכב חדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר