החום הקיצוני באירופה

ביידן: "שוקל להכריז על מצב חירום אקלימי"

נשיא ארצות הברית אמר לכתבים בבית הלבן כי "שינוי האקלים הוא איום ממשי על העולם כולו" • בנוסף, הודיע כי הוא מצפה לשוחח עם נשיא סין ג'ינפינג בעשרת הימים הקרובים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיא ארצות הברית ביידן (צילום: שאטרסטוק)

החום הקיצוני וגל השריפות באירופה מנכיחות לעולם כולו את בעיית האקלים ההולכת וגוברת, כאשר העולם המתועש ממשיך בשלו ומקרב את העולם להתחממות ממנה, לפי דעת מדענים רבים, כבר לא תהיה דרך חזרה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה (בין רביעי לחמישי) בתדרוך לכתבים בבית הלבן כי "שינוי האקלים הוא איום ממשי על האומה שלנו ועל העולם כולו". בדבריו הדגיש האיש היושב בראש המעצמה הגדולה בעולם כי "יחליט בקרוב" האם להכריז על "מצב חירום אקלימי".

במהלך התדרוך הודיע הנשיא האמריקני כי הוא מצפה לשוחח בעשרת הימים הקרובים עם נשיא סין, שי ג'ינפינג, ככל הנראה האיש השני החזק בעולם. אם אכן תתקיים שיחת ביידן-ג'ינפינג בשבוע וחצי הקרובים יהיה זה ניסיון נוסף של נשיא ארצות הברית לפתח את יחסי החוץ של מדינתו כדי להתחזק פוליטית בתוך ביתו, שם הוא סובל מאהדה נמוכה בסקרים.

בתוך כך, ראש ה-CIA, וויליאם ברנס, התייחס לעוד מנהיג מדינה חזקה במיוחד, לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. ברנס אמר בריאיון כי "יש הרבה שמועות לגבי בריאותו של פוטין, אבל ככל הידוע לנו - הוא בריא לחלוטין. לצערי הוא 'יותר מדי בריא'". ראש ה-CIA הוסיף כי להערכת ארצות הברית כ-15,000 רוסים מתו וכ-45,000 נפצעו במהלך המלחמה באוקראינה, וציין כי גם אוקראינה ספגה אבידות משמעותיות.

ברנס התבטא גם באשר לפסגה אחרת שנערכה השבוע, פסגת פוטין-ראיסי שנערכה בטהרן, ושיגר מסר לאיראנים: "אני חושב שאזהרת מזכיר ההגנה אוסטין לאיראנים שלא 'יבצעו' את העסקה היא אזהרה בלשון המעטה - זה בהחלט רעיון גרוע מצידם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר