התוכנית הכלכלית • צפו

נזקי גל החום; כמה עולה להחזיק רכב?! ועצות המוסכניקים

האקלים מתחמם - מה המשמעות הכלכלית לאנושות? • אלו החברות שמעלות מחירים למרות הירידה במחירי השינוע • איך מתמודדים בעולם עם האינפלציה? • וגם, כל העלויות בהחזקת רכב (הכלכלית)

רפאל כהן ומשה מנס | כיכר השבת |
התוכנית הכלכלית (צילום: דודי פלוג | עריכה: ידידיה כהן | תמונה ראשית: דוד כהן ואבשלום ששוני - פלאש 90 ושירותי הכיבוי בספרד)

'התוכנית הכלכלית' של 'כיכר השבת', בהגשת רפאל כהן ומשה מנס עם כל הנושאים הכלכליים הבוערים שעל סדר היום וכל מה שחשוב לנו לדעת - לצד הפינות הפופולריות שיסדרו לכם את הכיס. והשבוע עם דגש מיוחד על תחום הרכב.

כותרות הכלכלה

• אירופה מתמודדת עם גל חום קיצוני, ומעבר לאסון הנורא שהביא להרוגים רבים - החקלאות והכלכלה נפגעת אנושות, איך זה נוגע אלינו ומה ניתן לעשות?

• איך מתמודדים עם המצב הכלכלי בארץ ובעולם? מה עושים בארה"ב בנוגע לאינפלציה? וגם, הצעדים הכלכליים שננקטים בגרמניה, בריטניה, סינגפור, מלזיה, אינדוזניה ובתאילנד.

• האגיס, ניקול ונייר טואלט לילי מתייקרים בכמעט 10%. גם שסטוביץ' מעלה מחירים כאשר השאלה היא, מדוע ירידת מחירי השינוע, לא מורידה את המחיר חזרה?

• שכר הדירה במשק עלה ב-6.5% בחוזי שכירות חדשים, וב-3% בחוזים קיימים. מה ניתן לעשות ולמה אין חוזים לטווח ארוך?

עובר ושב

כמה עולה לכם להחזיק רכב? אברומי לינשה יצא לרחובות ירושלים, ביקר במכוני הטסטים ובכבישים הסואנים שם שוחח עם הנהגים, שאל אותם כמה עולה להם להחזיק רכב, כמה עולה להם הטסטים וגם ניסה להבין על האגרות והמיסים שאנו משלמים.

פינת המוסכניקים

משה מנס יצא למוסכים, לברר על תקלות נפוצות ועלויות התיקונים, וגם טיפים לבעלי הרכב, איך תחסכו בעלויות, ולמה כדאי לדרוש את החלק המקולקל? וגם, מה המוסכניקים עונים על זה שמאשימים אותם בחוסר יושר?

ריאיון מקיף

מחירי הדלק צפויים לרדת בשבוע הקרוב, אבל כל מי שמחזיק רכב פרטי יודע שזו לא ההוצאה היחידה במהלך השנה, כאשר בעיה שרבים לא מתכוננים אליה היא דווקא ההוצאה שאיננה צפויה, כגון תאונות קשות וקלות שדורשות הוצאות נוספות. עבור מי ששוקל לרכוש רכב פרטי, רפאל כהן שוחח בתוכנית עם יוסף רפאלי, מנכ"ל 'רפאלי ביטוחים', למה צריך להתכונן.

"הממוצע שאדם מוציא על רכבו הוא 10,000 שקלים בשנה, כולל הביטוחים, שהם ההוצאה המשמעותית. שני דברים שבו אלינו לאחרונה: מציאות רחבה יותר של תאונות, אחרי שבתקופת הקורונה היו סגרים ואנשים לא יצאו מהבתים, וגניבת רכבים מפני שאין חלקי חילוף בנמצא, בשל העיכוב בשרשראות האספקה. בנוסף יש את הטסט, הבלאי והאגרה השנתית. ברכבי יוקרה אפשר להגיע גם ל-20,000 שקלים בשנה רק על ביטוח", אמר רפאלי.

  • לרעיונות, ראיונות, וכל מה שאפשר לצרוח עליו בפינת הצרחנות, מוזמנים לכתוב למייל שלנו: moshe@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר