"לא סופר את רה"י"

זעם ברכסים: בית ספר לבנות מול הישיבה הגדולה

סוער ברכסים: ראש המועצה החליט להציב בית ספר לבנות מול הישיבה במקום שמונה מאות בחורים, רה"י פנה לראש המועצה מטעם ש"ס, אך לא קיבל תגובה; "הוא מזלזל בראש הישיבה, נצא הערב להפגין", אמרו ל'כיכר' גורמים בהנהלת הישיבה (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראש הישיבה והבחורים (צילום: ארכיון 'כיכר')

סערה ברכסים: הישיבה הגדולה רכסים, אחת מהישיבות הספרדיות המובילות, המונה מאות בחורים, תצא הערב (שני) להפגנה סוערת, בעקבות הצבת קרוואנים ממול הישיבה, שישמשו את כיתות ז' ו-ח' בבית הספר המקומי לבנות.

בשל מצוקת מקום בבית הספר המקומי, החליטה המועצה המקומית, להפריד את כיתות ז' ו-ח', ולבנות להם מקום משלהן, אלא שבעירייה החליטו למקם את המבנים ממול הישיבה הגדולה ברכסים.

גורם בהנהלת הישיבה שוחח עם 'כיכר השבת', וסיפר: "לפני מספר שבועות התוועדנו לראשונה לרעיון של העירייה להציב לנו קרוואנים בהם ילמדו בנות בכיתות ז' ח', ראש הישיבה (שמתאושש בימים אלו ממחלתו. ח"ב), הגאון רבי אליהו ציון סופר, התנגד נחרצות להצבת קרוואנים - בשל פגיעה ברוחניות של הבחורים".

"ראש הישיבה", מספר אותו גורם, "פנה מספר פעמים לראש המועצה מטעם ש"ס, דן כהן, אך האחרון החליט לזלזל באחד מחשובי ראשי הישיבות בארץ, והוא לא ענה לו ולא התייחס כלל למה שכתב.

"ניסינו ללחוץ מכל מיני כיוונים, כדי לבטל את רוע הגזירה, אך ראש המועצה הש"סניק, שרוב הבחורים בישיבה להזכירך, מצביעים ש"ס, שם פס, לא ענה ולא התייחס. הבוקר, ללא כל הודעה מוקדמת, הגיעו אנשי המועצה והציבו בשטח ממול הישיבה את הקרוואנים שישמשו את הבנות".

אותו גורם מספר: "ראש הישיבה זעם על חוסר ההתייחסות של ראש המועצה לבקשתו הלגיטימית והודיע לכל הבחורים, הרבנים והבוגרים של הישיבה, כי הערב, אחרי סדר שני, כולם חייבים להתייצב ליד בניין המועצה ולמחות כנגד הצבת הקרוואנים. אנחנו לא מתכוונים לשתוק על העוול שנעשה לישיבה, ניסינו לדבר עם רבני העיר, אך הם הודיעו לנו, כי הם לא מתערבים, כנראה מהפחד מראש המועצה, אבל אנחנו לא נתייאש ונגיע עם אלפי אנשים הערב למחות כנגד ביזוי כבוד התורה".

כזכור וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', ראש הישיבה, הרב סופר, אושפז בחודשים האחרונים, במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ועבר תקופה ארוכה של טיפולים מורכבים ומסובכים בגופו. לפני כחודש, חזר ראש הישיבה לישיבה לראשונה, והיום הוא נמצא כמעט כל יום בישיבה, ואת הטיפולים הוא העביר לבית החולים רמב"ם, כדי להיות ליד הישיבה, הערב, הוא גם ישתתף בהפגנה המתוכננת.

'כיכר השבת' פנה לראש עיריית רכסים דן כהן, וזו תגובתו: "המתחם לא נמצא מול הישיבה, אני ניסיתי ליצור קשר מספר פעמים עם בנו של ראש הישיבה, המזכיר של הישיבה אמר לי, שבגלל שעכשיו תקופת מבחנים, הוא קצר בזמן. אני המתנתי וחיכיתי לבוא ולהיפגש איתו. איתי אף אחד לא דיבר ולא שאל איפה המתחם עומד לקום, מקווה מאוד שנגיע מהר מאוד לעמק השווה בעזרת השם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר