משבר ה'סוכנות'

הנשיא הרצוג: צריך לדבר פחות בנושא רוסיה

על רקע המשבר עם רוסיה סביב הבקשה הרוסית לעצור את פעילות 'הסוכנות היהודית' במדינה, נשיא המדינה יצחק הרצוג אומר: "יש דברים שהשתיקה יפה להם, רוסיה מדינה חשובה" (מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנשיא הרצוג ורה"מ לפיד, אתמול (קרדיט: קובי גדעון / לע״מ)

יממה לאחר שנפגש עם ראש הממשלה יאיר לפיד, נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר (שלישי) לשבר החריף עם רוסיה, על רקע בקשתה לעצור את פעילות 'הסוכנות היהודית' במדינה.

לדבריו: "באופן טבעי, הנושא שמעסיק אותנו בימים האחרונים לגבי פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה הוא נושא שבאמת קרוב לליבי, אז אני נוקט בשני כלים: אחד, יש דברים שהשתיקה יפה להם. אני חושב שככל שנדבר פחות כן ייטב, וזה ייאפשר טיפול נכון בכל הסוגיה.

"שניים, אני עובד בשיתוף פעולה מלא עם ראש הממשלה לפיד, באמון מלא. אנחנו פועלים למען מדינת ישראל ולמען העם היהודי. אנחנו משתפים פעולה, ואיפה שאני אוכל לסייע אני אסייע".

הרצוג הדגיש: "רוסיה היא מדינה חשובה במרחב כולו ובכלל, ויכולים להיות תרחישים שונים ועשרה נימוקים שונים ללמה ואיך האירוע התפתח. אני מעדיף לא ללכת לניתוחים. לעתים אנחנו רואים דברים שלא תמיד מבינים אותם, ודברים שרואים מכאן לא רואים משם. בואו ניתן לתהליכים להתבצע. ככל שנדבר פחות ונעשה יותר כך יטב".

כזכור, בתחילת השבוע התבטא רה"מ לפיד: "היחסים עם רוסיה חשובים לישראל, הקהילה היהודית ברוסיה גדולה וחשובה ועולה בכל שיח מדיני עם הממשל במוסקבה. סגירת משרדי הסוכנות תהיה ארוע חמור, שישליך על היחסים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר