בשידור מביתו • צפו

הגר"ג אדלשטיין לנציגי 'דגל': "א"א שאדם יסמוך על דעתו; צריך דעת תורה"

ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, נאם אתמול בכינוס של 'דגל' בשידור ישיר מביתו, רה"י דיבר לזכרו של מרן הגרי"ש אלישיב, וביקש בקשה אישית מכלל הנציגים • גפני הכריז בכינוס: "יש לנו רב'ה!" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראש הישיבה במסע אתמול (צילום: ללא קרדיט)

נציגי 'דגל התורה' ועסקניה מכל רחבי הארץ, התכנסו אתמול (שלישי) לוועידה מיוחדת במלאות עשור לפטירתו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב, ראש הישיבה שהשתחרר מבית החולים רק ביום שני, נשא דברים בשידור חי למשתתפי הכנס מביתו ברחוב ראב"ד בבני ברק.

ראש הישיבה נשא דברים לזכרו של מרן הגרי"ש זצוק"ל, ואף ביקש מכלל הנציגים, להקפיד ללמוד כל יום - חצי שעה לפחות - גמרא עם חברותא, וכמה דקות מוסר, מכיוון, שזה חיוני לפעילות הציבורית שלהם.

הנאום המלא

עכשיו יש עשר שנים לפטירת מרן רבי יוסף שלום אלישיב זכר צדיק לברכה, עשר שנים, לכבודו צריך לעשות איזה פעילות ציבורית חשובה, לכן נציגי 'דגל התורה' בכל מקום שהם צריכים לדעת שבכל הפעולות שהם עוסקים בתור נציגי דגל התורה ברשויות ובכל מקום שהם הנציגים של דגל התורה צריכים לדעת, שאי אפשר שכל אחד יסמוך על דעתו מה הדרך".

מה דרך התורה בכל ענין וענין, שכל אחד יסמוך על דעתו אי אפשר, צריך לברר מה דעת התורה, מה דעת גדולי התורה שבדור, מה דעתם בנוגע איך להכריע איך להתנהג בענייני הציבור.

ועוד דבר, בשביל הצלחה – צריך זכויות! צריך סייעתא דשמיא, צריך זכויות להצלחה במעשים טובים, בצרכי ציבור
בצרכי ציבור רוחניים וגם גשמיים והזכויות העיקריות הן לעסוק בתורה - עסק התורה.

לכל הפחות כל יום קביעות של חצי שעה גמרא עם חברותא, עדיף עם חברותא, זו זכות גדולה להצלחה בזיכוי הרבים בעניינים הרוחניים. וגם קביעות יום יומית, כמה דקות, זמן קצר, בספרי מוסר, ספרי מוסר נותנים לאדם את הזכות וגם את השכל איך להתנהג בכל הנהגת החיים.

שני הדברים האלה- זכות עסק התורה, גמרא ממש וזכות ספרי המוסר. זאת אומרת: יש גמרא הבא ליטהר מסייעין אותו, יש סייעתא דשמיא למי שבא ליטהר, מה נקרא בא ליטהר?, יש יצר הרע, והעצה זה ספרי המוסר - "תורה תבלין", התורה תבלין נגד היצר הרע, והתורה תבלין, כתוב במשנה ברורה שזה תורת יראת שמים, ספרי יראת שמים, יראת שמים זה התבלין, מה זה תבלין? יש בזה גם טעם! יש טעם ויש מתיקות בספרי המוסר, ביראת שמים יש טעם ומתיקות, כל הדברים החיוניים ביותר יש בהם מתיקות, כמו בצרכי הגוף שיש טעם באוכל.

ככה גם בצרכים הרוחניים של האדם יש טעם, דברי תורה מתוקים מדבש, התורה נמשלה ליין, דבש וחלב, ולמים, הוי כל צמא לכו למים אז גם ספרי המוסר זה דברי תורה, שזה ישר התבלין ישיר נגד היצר הרע ובזכויות האלה בעזרת השם
יוכלו נציגי 'דגל התורה' להצליח במעשים הטובים.

דבריו של גפני על ראש הישיבה

יצוין, כי קודם לדבריו של ראש הישיבה, אמר חבר הכנסת משה גפני, על ראש הישיבה: "לנו יש רב'ה! מרן ראש הישיבה הרב אדלשטיין! ארבעתנו שואלים אותו, הוא נותן לנו תשובות, ויש לנו את מועצת גדולי התורה שהם עומדים סביבו. לא יעלה על הדעת שנבוא לישיבת סייעה ונשמע דברים אחרים ממה ששמענו מהרב שלנו. גם בחוק הגיוס היתה הוראה של הרב אדלשטיין בזמנו וחזרנו לישיבת סייעה ופתאום אומרים אחרת, גם בחינוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר