שבועות אחרי שהתפטר

דיווח בבריטניה: הג'וב הבא של בוריס ג'ונסון

בצל הבחירות המקדימות להחלפתו של בוריס ג'ונסון כמנהיג המפלגהה השמרנית וכראש ממשלת בריטניה, בתקשורת הדליפו את התפקיד הבכיר האפשרי הבא של ג'ונסון (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
בוריס ג'ונסון (צילום: לשכת ג'ונסון)

פחות מחודש לאחר הודעת ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון על כוונתו להתפטר לאחר שיימצא לו מחליף בהנהגת המפלגה והממלכה המאוחדת, בתקשורת הבריטית מדליפים לאן מקורביו של ג'ונסון מנסים לקדם אותו ליום שאחרי הנהגת בריטניה.

על פי הדיווח בעיתון הפופולארי 'דיילי טלגרף', מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג צפוי לסיים את תפקידו בעוד חודש וחצי, ונראה כי בכירים בוועדת ההגנה בבריטניה שוקלים לקדם את ג'ונסון לתפקיד מזכ"ל נאט"ו - זאת בהתחשב בעובדה שרבים ממזכ"לי נאט"ו, בהם הנוכחי, היו ראשי ממשלה (סטולטנברג היה ראש ממשלת נורבגיה לפני כשני עשורים).

גורמים בבריטניה טוענים כי סיכוייו של ג'ונסון להפוך למנהיג הברית הצבאית המוכרת ביותר בעולם גבוהים, בין היתר בהתחשב בחוסר האמון האמריקני במועמדי מדינות האיחוד האירופי, כשכידוע, בריטניה עזבה את האיחוד האירופי לפני קרוב לשנתיים.

ריצ'ארד דארקס, חבר וועדת ההגנה אמר לתקשורת הבריטית לאחר ההדלפה כי הוא תומך במועמדותו של ג'ונסון: "כל בריטי מכובד יהיה בחירה מצוינת מבחינתנו. אם אכן זה מה שבוריס ג'ונסון ירצה ללכת ולעשות, כמובן שאני אתמוך במועמדות שלו."

מארק פרנסואה, חבר נוסף בוועדת הביטחון אמר כי "אנשים כנראה יתווכחו על מורשתו של בוריס ג'ונסון במשך שנים - אבל דבר אחד שאי אפשר להתווכח עליו הוא תמיכתו המוחלטת באוקראינה מול הברבריות הרוסית."

עוד אמר: "אם הוא יבקש להיות מזכ"ל נאט"ו, אני חושב שאפשר לסמוך על כך שהנשיא זלנסקי יקרא לתמוך בו לתפקיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר