קרב הרמטכ"לות

נתניהו לבני גנץ: "הארך את כהונתו של כוכבי"

ראש הממשלה לשעבר שיגר מכתב ומסר מצולם לשר הביטחון גנץ ובו קרא לו לדחות את מינוי הרמטכ"ל החדש. יו"ר כחול לבן השיב: "נתניהו גורר לפוליטיקה שעשויה לפגוע בביטחון המדינה" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ (צילום: Hadas Parush/Flash90 ודוברות הליכוד)

בצל מערכת הבחירות, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שיגר הערב (רביעי) מכתב אל שר הביטחון בני גנץ ובו ביקש ממנו להאריך כהונתו של הרמטכ״ל אביב כוכבי. "אל תמנה רמטכ״ל בתקופת בחירות", טען נתניהו. גנץ השיב: "מינוי רמטכ"ל הוא הכרחי לתפקוד מערכת הביטחון".

במכתבו לגנץ פתח נתניהו: ״מינוי רמטכ"ל הוא אחד המינויים הרגישים והחשובים לביטחון ישראל. לכן, ללא קשר לזהות המועמדים שהם כולם מפקדים מצוינים, הכרחי שמינוי זה יעשה בדרך ממלכתית והרחק מכל הקשר פוליטי".

ראש האופוזיציה הוסיף: "מינוי בכירים צריך להיקבע על ידי ממשלה קבועה, ולא על ידי ממשלת מעבר בעיצומן של בחירות. כך נהגו בעבר ממשלות ישראל, כולל הממשלות בראשותי, וכך צריך לנהוג גם היום".

לדברי נתניהו, "הרמטכ"ל הנוכחי, רא"ל אביב כוכבי, מסיים את תפקידו ב-15 בינואר 2023, חודשיים וחצי שלמים אחר מועד הבחירות ב-1 בנובמבר. אם יש צורך בכך, הממשלה יכולה גם להאריך את תפקידו בכמה שבועות, כפי שנעשה בעבר במינויים דומים של ראש השב”כ וראש המוסד".

נתניהו בפנייה לגנץ

את מכתבו חתם ראש הממשלה לשעבר: "לכן אני פונה אלייך היום בבקשה לא למנות את הרמטכ"ל הבא בתקופת הבחירות ולהותיר את מינוי הרמטכ"ל לממשלה הבאה שתקום, כפי שהיה נהוג תמיד.

"חשוב לי להדגיש: אין באמירה שלי כדי לשלול אף אחד מן המועמדים המוצעים שהם כולם ראויים לתפקיד. אבל צריך למנות את הרמטכ"ל הבא בדרך הנכונה והממלכתית על ידי ממשלה קבועה ויציבה שתקום אחרי הבחירות״.

שר הביטחון בני גנץ השיב, כאמור כי "מינוי רמטכ"ל הוא הכרחי לתפקוד מערכת הביטחון כולה וליציבות הפיקודית". גנץ הדגיש: "קידום המינוי אושר על ידי היועמש"ית כפי שקרה גם בעבר. נתניהו כראש ממשלה ושר ביטחון לשעבר מודע לצרכים אלו היטב. הוא יודע שתהליך מינוי הרמטכ"ל מתחיל זמן רב מראש, ומודע היטב להשלכות של עיכוב במינוי".

עוד השיב גנץ: "צר לי שנתניהו בוחר לגרור את הנושא להקשר הפוליטי באופן שעשוי לפגוע בביטחון ישראל ובצה"ל. הזמנתי את נתניהו להשמיע את עמדתו ולתרום לתהליך - גם במידה ויבחר שלא לבוא, אמשיך להתקדם בתהליך המקיף והמעמיק, ואמנה רמטכ"ל בשבועות הקרובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר