טרפת מחירים

הוחלט סופית: מחיר החשמל יתייקר ב-8.6% - מיום שני הבא

רשות החשמל מודיעה סופית, כי החל מיום שני הקרוב יעלה תעריף החשמל ב-8.6% • מדובר בעלייה ממותנת מעט מההתייקרות שעליה דובר • עדיין מדובר בעלייה שעשויה להוביל גל התייקרויות (בארץ)

בני סולומון | כיכר השבת |
חשמל (צילום: shutterstock)

טרפת המחירים בישראל: רשות החשמל הודיעה הערב (רביעי) באופן סופי כי החל מיום שני הקרוב, ה-1 באוגוסט, יעלה תעריף החשמל ב-8.6%.

מדובר בעלייה ממותנת מעט מההתייקרות שעליה דובר והייתה אמורה לעמוד על 9.6%. הירידה הקטנה בעליית המחירים נזקפת לזכות השימוע הציבורי שנערך בשבועיים האחרונים. יחד עם זאת, עדיין מדובר בעלייה שעשויה לגרום לגל של העלאות מחירים שבהם השימוש בחשמל גבוה.

מרשות החשמל נמסר הערב: "המשך לשימוע שפורסם על ידה, החליטה רשות החשמל הערב על עדכון העלות המוכרת של חברת החשמל באופן שמעלה את התעריף לצרכן הביתי הממוצע בכ-8.6%. ההחלטה ממתנת מעט את העלייה שפורסמה בשימוע, זאת לאור צמצום מגבלת היתר הפליטה של יחידות הגז בתחנת הכוח אשכול, ומאמצים נוספים שייתכן ויבשילו לכדי צמצום מסוים של השימוש בפחם בטווח הקצר".

ברשות החשמל - שאינה כפופה לממשלה, הסבירו לפני כשבועיים את הרקע למהלך: "במחצית השנייה של 2021 החל משבר אנרגיה עולמי אשר השפיע באופן משמעותי על מחירי כל סוגי הדלקים. הסיבות לתחילת המשבר היו מגוונות, אך הוא הוחרף עקב מלחמת רוסיה באוקראינה שהחלה ברבעון הראשון של שנת 2022. כתוצאה מכך מחירי האנרגיה והחשמל במדינות רבות בעולם עלו משמעותית".

"בניגוד למדינות רבות בעולם", מסבירים ברשות, "ההשפעה של משבר האנרגיה על ישראל היא מוגבלת, מכיוון שמרבית הייצור מסתמך על גז, אך עדיין הוא מסתמך גם על פחם (23%), בשל כך, שבחודשים האחרונים המשיכו לזנק מחירי הפחם בשיעור של למעלה מ-140% ביחס למחיר עליו התבסס עדכון התעריף בתחילת השנה".

"בתחילת חודש יולי, הגיעה עליית המדדים והמחירים לגובה של כ-20% מהעלות שנלקחה בחשבון בתחילת השנה. על כן נוצר צורך לעדכן את התעריף לצרכן כבר באמצע השנה, על מנת לוודא כי לא נוצר פער משמעותי בין התעריף לעלויות בפועל".

"עם זאת, בשל המדיניות והפעולות המתוכננות לצמצום הייצור בפחם עד כדי הפסקה מלאה בסוף שנת 2025 ולאחר בחינת תרחישים שונים, החליטה הרשות לעדכן את העלות המוכרת בשיעור חלקי ולא במלוא ההתייקרות בפועל", הסבירו ברשות החשמל.

יצוין, כי בשל הזינוק במחירי הפחם, מחיר החשמל היה אמור לעלות ב-15 אחוזים, אך ברשות החשמל החליטו לפרוס את ההתייקרות עד לשנת 2026.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר