כלכלת בחירות?

ליטר דלק צפוי לרדת בחדות - אל 6.83 ש"ח

כלכלת בחירות? שר האוצר אמר היום, כי להערכתו ב-1 לחודש הקרוב, מחיר הדלק ירד בחדות - יותר משקל אחד לליטר • הסיבות קשורות לירידה במחיר הדלק ושער הדולר (תחבורה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הדלק יהיה יקר פחות (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

שר האוצר אביגדור ליברמן העריך הבוקר (חמישי) בריאיון ב'כאן רשת ב'' כי מחיר ליטר דלק מסוגו הנפוץ, בנזין 95 אוקטן, יירד בתחילת השבוע הבא, עם כניסת חודש אוגוסט, אל 6.83 שקלים בשירות עצמי. אם אכן המחיר יירד כל כך, הרי שמדובר בצניחה של 1.25 שקלים ממחירו הנוכחי, העומד על 8.08 שקלים לליטר.

הסיבות להוזלה המשמעותית הזו, שיכולה להשפיע על מגוון רחב של דברים שאנו צריכים לקנות בשל עלויות הדלק שתוזלנה, הן שלוש: ירידת מחיר הדלק העולמי, ירידת שער הדולר היציג והורדה נוספת של מס הבלו, עליה החליט ליברמן בניגוד לעמדת אנשי אגף התקציבים במשרד האוצר.

מחיר חבית נפט עומד כיום על כ-105 דולרים, ירידה של 9% ממחירו בחודש שעבר, בין היתר בעקבות סיכומי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, בפגישתם בג'דה, אחרי ביקורו בישראל. בנוסף, שער הדולר עומד כיום על 3.42 שקלים, ירידה של כ-0.5%.

חוץ מזה, מס הבלו יופחת ב-50 אגורות נוספות, לאחר שכבר ירד לפני מספר חודשים ב-50 אגורות, כך שהמדינה תרוויח שקל פחות מכל ליטר דלק מתחילת חודש אוגוסט. ההחלטה על ההפחתה הנוספת נועדה כרגע לחודש הקרוב בלבד, אחרי ששר האוצר ליברמן החליט שלא ללכת עם אנשי המקצוע במשרדו, אנשי אגף התקציבים, והוריד את המס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר