הבוקר שאחרי | סקירה

גנץ וסער יתאמצו 'לשתות' את שקד והנדל

ראשי המפלגה במרכז לא מעוניינים במפלגת מרכז-ימין נוספת, ויאשימו את מנהיגיה בחבירה לממשלת ימין צרה בראשות נתניהו • גם סמוטריץ' ינסה לתקוף, מהצד השני (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שקד והנדל בהצגת המפלגה (צילום: אריאל זנדברג)

סיכויי מפלגת 'הרוח הציונית' לצלוח את אחוז החסימה נמוכים מרגע הקמתה, אבל כבר בבוקר (חמישי) שאחרי, נראה שמשני צידי המפלגה נערכו לטרוף את הקולות שמתלבטים להצביע לה:

בני גנץ וגדעון סער, ראשי מפלגת כחול לבן - התקווה החדשה, מכינים בימים אלו דף מסרים שמטרתו תהיה ממוקדת לשוקלים להצביע לאיילת שקד ויועז הנדל, בטענה כי השניים יילכו עם יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, לממשלת ימין-חרדים צרה - ולא כפי שהצהירו במסיבת העיתונאים. עם הקמת המפלגה המאוחדת, גנץ וסער הבטיחו לציבור כי "לא ישיבו את נתניהו לשלטון בשום תנאי", ולטענתם שקד והנדל יעשו זאת, כך ש"הצבעה לשקד היא הצבעה לנתניהו".

גם מהצד הימני של המפה הפוליטית לא מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים למפלגה החדשה, שקמה על חורבות 'ימינה': יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הפיץ דקות לאחר נאומם המשותף של שרי הפנים והתקשורת סרטון ובו קרא לכל "מאוכזבי שקד" לשוב "הביתה" ולהצביע למפלגתו, בניסיון להגדיל את כוחו.

שרת הפנים שקד אמרה אמש כי נתניהו לא פסול מבחינת מפלגתה, אבל שהמטרה היא להקים ממשלת אחדות רחבה, שתוציא את ישראל מהמשבר הפוליטי: "תהיה תוצאת הבחירות אשר תהיה - חצי עם ירגיש שגנבו לו את המדינה. אם תוקם ממשלה צרה היא תהיה חסרת יציבות ורק תגביר את הקיטוב ותגרור אותנו למערכת בחירות נוספת, זה לא הדבר הנכון. יחד נביא ליציאה מהלופ חסר התקדים שהפוליטיקה כפתה על עם ישראל. אני שמחה על שיתוף הפעולה עם דרך ארץ בהנהגת השר הנדל. ביחד נוביל להקמת ממשלת אחדות ציונית שתוכל למשול ולטפל בחיים עצמם של אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר