נתניהו, לפיד וההיסטוריה

העיתונאי שראה הכל בפוליטיקה: גדעון אלון בריאיון • צפו

השיח בכנסת; האיבה בין המפלגות; ההסתה נגד החרדים ותופעת בנימין נתניהו בעד ונגד • העיתונאי גדעון אלון, מחבר הספר 'מתחככים', בריאיון על מאחורי הקלעים של הפוליטיקה הישראלית • צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. צילום: אלעד זהבי)

העיתונאי גדעון אלון ראה הכל בפוליטיקה הישראלית. הוא סיקר אותה עשרות שנים, בתחילה בעיתון 'הארץ' ולאחר מכן ב'ישראל היום'. בשנה שעבר הוא פרש ועמל על כתיבת ספרו החדש 'מתחככים'.

בריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' מסביר אלון את הסיבה להידרדרות בשיח הפוליטי, היחס לח"כים החרדים והערבים בכנסת, הציון שלו לח"כים החרדים, תופעת בנימין נתניהו והכל בראי ההיסטוריה. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון - השיח בכנסת

לדבריו: "אני מקדיש פרק מיוחד בספר לשפת הביבים, איך התדרדרנו, איך הגענו למצב הזה. תמיד היו ויכוחים, אני מספר על ויכוחים שהיו בין בן גורויון לבגין אבל הכל נעשה אז בצורה מתורבתת, בצורה ראויה ולא ברמה של שוק. היום הגענו למצב למטה מכל ביקורת".

העיתונאי גדעון אלון בריאיון לישי כהן

"אתן לך דוגמא", מספר אלון: "אפשר לאהוב או לא לאהוב את יו"ר הכנסת, הוא מספר 2 מבחינת מעמדו. אפשר להסכים איתו, להגיד שהוא גרוע - לא מדבר על זה. ברגע שח"כ מכובד כמו דוד אמסלם אומר עליו שהוא סמרטוט רצפה, זה לא מכובד.

"בשנה האחרונה, כשצפיתי בשידורים מהבית, עקבתי והתביישתי. אני חושב שהגענו למחוזת לא מכובדים, איום ונורא".

אלון התייחס לשידורי ערוץ הכנסת: "כשהוחלט על הקמת ערוץ הכנסת הוחלט על הקמת הערוץ משום שהיה חוסר מריצות מהצורה בה הערוצים מסקרים את הכנסת. הייתה תחושה שאם יהיה ערוץ של הכנסת - תדמית הכנסת בעיני הציבור תהיה יותר טובה. אבל מה שקרה, הצפיה מאוד נמוכה וגם בערוץ הכנסת מראים בשידור חי את כל ההתבטאויות של חברי הכנסת והשרים ואז זה רק גורע".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר