זעזוע בארצות הברית

"תועבה": כוס השמפניה של היטלר עומדת למכירה פומבית

במדינת מרילנד בארצות הברית מציע בית מכירות פומביות למכירה שורה של מוצרים ששימשו את היטלר ומשטרו, בהם: סכו"ם, כוס שמפניה, שעון זהב ועוד. הקהילה היהודית מזועזעת (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: מתוך אתר בית המכירות)

מנהיגים של קהילות יהודיות ברחבי העולם קוראים לבטל מכירה פומבית בארצות הברית שתציע שלל מוצרים של הצורר הנאצי אדולף היטלר.

בין המוצרים המוצעים למכירה: כוס השמפניה של היטלר, שעון הזהב שנהג לענוד, קולר הכלב של משפחת היטלר וכן נייר טואלט ששימש את אנשי הוורמאכט.

על פי ההערכות שעונו של היטלר יימכר במחיר התחלתי של 2 מיליון דולרים. על שעונו של היטלר ניתן לראות חרוט צלב קרס ואת אותיות שמו של היטלר.

בנוסף, במכירה השנויה במחלוקת מוצע שולחן הברונזה ששימש את היטלר, ראש ממשלת בריטניה צ'מברליין ומנהיגים נוספים על חתימה על הסכמי מינכן - הסכמים שנתנו לגרמניה שטחים נרחבים באירופה מבלי שהיטלר היה צריך לירות כדור אחד.

במכתב שנשלח על ידי עשרות מנהיגים נכתב כי "המכירה של הפריטים האלה היא תועבה, ואין ערך היסטורי מהותי לחלק הארי של הפריטים המוצגים, לכן יש לפקפק במוטיבציה של הרוכשים אותם".

"אירופה סבלה מאוד בגלל האידיאולוגיה המעוותת והרצחנית של המפלגה הנאצית. מיליונים מתו כדי לשמר את ערכי החופש שאנו רואים כיום כמובנים מאליהם, כולל כמעט חצי מיליון אמריקנים. היבשת שלנו זרועה בקברי אחים לזיכרון ובאתרי מחנות המוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר