נחשד בחטיפה

בגיל 88: השקדן מכולל 'חזון איש' הלך לעולמו

הגאון הרב שלמה מקלב ז"ל, מגדולי השקדנים בבני ברק, הלך לעולמו. נודע כשקדן עצום, שזכה לקשר קרוב ומיוחד מגדולי ישראל. בצעירותו נחשד כמעורב בהיעלמות יוסלה שוחמכר (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
ברוך דיין האמת (צילום: shutterstock)

בבני ברק נפטר הלילה (בין שבת לראשון) הגאון הרב שלמה מקלב זצ"ל, מגדולי השקדנים בעיר, ומתלמידי החכמים המפוארים בכולל חזון איש, כשהוא בן 88.

המנוח נולד בפתח תקווה לאביו רבי דוד מקלב ז"ל, ובבחרותו הוא למד בישיבת באר יעקב. בהגיעו לפרקו הוא נישא לרעייתו, יחד הקימו את ביתם ומשפחתם לתפארת בבני ברק, שם היא שימשה כמפקחת בבית הספר בית יעקב.

בחייו היה ידוע רבי שלמה כשקדן עצום, אשר שקד על תלמודו בכולל חזון איש לצדם של תלמידי חכמים רבים שגדלו בבני ברק, כאשר קשר מיוחד היה לו לגדולי ישראל, הגרא"מ שך זצ"ל ועוד.

מכריו מספרים כי בצעירותו, בעת התרחשותה של פרשת הילד יוסל'ה שוחמכר, נעצר המנוח בחשד שהסתיר את הילד בביתו למשך זמן קצר, אך לאחר יומיים של חקירה הוא שוחרר לביתו.

נוסף על למדנותו, היה הרב מקלב ז"ל נוהג למסור שיעור קבוע במנשך שנים רבות בבית כנסת של הציבור הדתי בשיכון ג' בבני ברק, תוך שהוא השפיע רבות על חייהם ועל דרכם הרוחנית.

בפטירתו הותיר אחריו דור ישרים מבורך, נכדים וצאצאים רבים ההולכים בדרך התורה וההלכה. הלווייתו תצא מביתו בשעה 12:00, דרך כולל חזון איש, לבית החיים בזכרון מאיר בבני ברק.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר