כל העדכונים

וַיְהִי בִּנְסֹעַ הָאָרֹון: מסע הלווית גאב"ד 'העדה החרדית' זצוק"ל

הוכרז על ביטול מלאכה: בשעה זו החלה הלוויתו של גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס זצ"ל, מביתו בשכונות גבעת משה בירושלים • המונים משתתפים בלווית המיטה בדרכה ל'זופניק' • עדכונים (ארץ)

מיטת הגאב"ד (צילום: חיים גולדברג)

וַיְהִי בִּנְסֹעַ הָאָרֹון: מסע הלוויתו של גאב"ד 'העדה החרדית', הגאון רבי יצחק טוביה וייס זצוק"ל, החל בשעה זו (ראשון) מביתו בשכונת גבעת משה בירושלים.

המונים מלווין בשעה זו את מיטתו של הגאב"ד מביתו בשכונת גבעת משה, המיטה תובא רגלית עם המלווים עד לבנייני זופניק שליד כיכר השבת, שם יינתנו ההספדים ולאחר מכן, הלוויה תצא לכיוון הר הזיתים בחלקת הנביאים.

החל מאמש, המונים החלו להתכנס סביב מיטת הגאב"ד שהוצבה בבית המדרש שלו שעל יד ביתו בשכונת גבעת משה בירושלים, הדליקו נרות וקראו תהילים לזכרו.

לפני שעה קלה, כאשר ההמונים התאספו סביב המיטה, מקורבו של הגאב"ד הגאון רבי פנחס ברויאר הכתיר את בנו של הגאב"ד, הגאון רבי שלמה זלמן וייס, לכהן כרב בית המדרש של הגאב"ד.

חברי בד"צ העדה החרדית, הכריזו על "ביטול מלאכה", וכל החנויות שלידן תעבור הלוויה, יסגרו את שעריהן בעת מסע הלוויה. בנוסף כל מוסדות החינוך השייכים לבד"צ, בכל רחבי הארץ, יהיו סגורים והתלמידים יעלו לירושלים ללוויה.

כזכור וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', תחילה מועד הלוויה נקבע למוצאי שבת, וזאת בשל מנהג ירושלים, אך לנוכח הויכוחים בין הפלגים בעדה, הוחלט לדחות את הלוויה להבוקר.

הגבאי ומקורבו של הגאב"ד ר' עמרם שפירא ספד ואמר כי "הגאב"ד זעק ולחם נגד גזירת הגיוס. כולנו זוכרים את העצרת שהתקיימה נגד הכנסת לימודי הליבה. הגאב"ד עמד וזעק 'אל תגעו במשיחי, תוך שהוא הראה לכולנו את הדרך במלחמת ה'."

"היית הראשון שזעק נגד כלי הטכנולוגיה כבר לפני 20 שנה, ונאבקת בנושא כי זה היה חשוב לך. כולנו ראינו אצלך את החשיבות בהקמת מוסדות על טהרת הקודש ללא התערבות פסולה, עד כדי כך שהיום אנו עומדים על כ. 200 מוסדות על טהרת הקודש."

בהמשך אמר כי "נתת יחס לכל בחור ובחור ואם מישהו היה פונה אליך ומבקש עזרה כדי לקבל את בנו לישיבה, הלכת וביזית עצמך העיקר כדי שבחור לא ישאר חלילה ללא מסגרת. כולנו מכירים את קופת הצדקה שלך, דרכה חילקת כספים למשפחות שבורות, לאלמנות וליתומים. תעלה למעלה ותתפלל על כולנו, על אנשי העדה החרדית שנוכל להמשיך את דרכך הלאה."

בהמשך עלה להספיד הגאון רבי חיים אורי פריינד, חבר הבד"צ: "הגאב"ד שמר על היהדות של כולנו. הוא ידע לחזק את כולנו, כל אחד במה שהוא הרגיש זקוק.

נכנסתי אליו כמה פעמים, וראיתי את ההתמדה הגדולה, ואת המסירות שלו לאלמנות ויתומים, ושהקב"ה יעזור שהוא יהיה ממליץ טוב עבור כולנו מהמקום שבו הוא יפגוש את הוריו, ואת כלל הצדיקים."

לאחר מכן עלה ואמר הגאון רבי יהושע רוזנברגר, חבר הבד"צ: "אנו נפרדים מצדיק אמיתי, ומגדול אמיתי בתורה שהיה יושב ממרומי גילו ה-90, והוגה בתורה למרות כל הקשיים.

הוא היה מכבד כל תלמיד חכם באשר הוא בכבוד שלא ניתן לתאר. הוא היה השומר האמיתי של העיר ירושלים, וכעת אנו זקוקים לישועה אמיתית בכל מה שקשור בשמירה על קדושת ירושלים." עוד אמר "הגאב"ד נשא על גבו את השמירה על ירושלים, ואנו מקווים שהוא ימשיך לעשות זאת גם מלמעלה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר