"מרגיש מטונף"

חתנו של טראמפ טוען: "הוא רצה לתמוך בגנץ"

חתנו של הנשיא לשעבר טראמפ שהיה גם יועצו הקרוב, חושף בספר שעתיד לצאת בקרוב, את מערכת היחסים המורכבת שהיה לנתניהו וטראמפ • "אני מרגיש מטונף", אמר טראמפ על נתניהו (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
קושר ורעייתו | ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

האם מי שנחשב ידידו הטוב של נתניהו, רצה להעניק תמיכה בבחירות שנערכו ב-2020, ליריב הגדול שלו? כך עולה מהספר החדש של היועץ של הנשיא לשעבר טראמפ - חתנו היהודי ג'ארד קושנר.

על פי התמלילים שמפרסם היום (שני) ברק רביד באתר וואלה, טראמפ היה מתוסכל מנאומו של בנימין נתניהו בטקס הצגת תכנית השלום; "ביבי נתן נאום בחירות, אני מרגיש מטונף", אמר טראמפ ושקל בעקבות כך לתמוך בגנץ בבחירות במרץ 2020, אך יועציו היו אלו ששכנעו אותו לא לעשות זאת.

לטענת קושנר, באותה נקודת זמן, היחסים בין טראמפ לבין בנימין נתניהו היו גרועים ולעומת זאת - טראמפ התלבה מאוד מבני גנץ לאחר הפגישה עמו בינואר 2020.

הרקע לכעס של טראמפ, כך לפי קושנר, היה נאומו של נתניהו בטקס הצגת "עסקת המאה" בבית הלבן ב-28 בינואר 2020 במהלכו הוא הכריז כי יפעל לסיפוח בקעת הירדן וההתנחלויות בגדה המערבית, דבר שלטענת קושנר הנשיא טראמפ כלל לא הסכים לו.

נתניהו וטראמפ בימים טובים יותר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 )

"גם בתוכן וגם בסגנון הנאום היה לא בכיוון. לא הייתה בו קריאה לפיוס עם הפלסטינים. זה היה נאום של קמפיין בחירות עבור הבוחרים שלו בבית והוא הציג את התכנית שלנו בצורה מעוותת", כותב קושנר בספרו.

קושנר מספר בספר, כי באותו זמן, הוא חש חוסר נעימות כלפי השגרירים הערבים שהגיעו לטקס כדי להביע תמיכה בתכנית טראמפ ושמעו את נתניהו מדבר על סיפוח; "הבטחתי להם שתהיה תכנית מאוזנת עם פשרות משני הצדדים וזו לחלוטין לא הייתה העסקה שביבי תיאר בנאום שלו", כתב קושנר והוסיף: "טראמפ היה ממש מאוכזב מהטקס שתכנן וסינן בזעם: "ביבי נתן נאום בחירות, אני מרגיש מטונף".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', קושנר, עומד להוציא ספר על זמן שהייתו בבית הלבן לצד חמיו, שם הספר הוא - "Breaking History: A White House Memoir", והוא עומד להתפרסם בעוד כחודש. בספר מספר קושנר, כי הוא חלה בסרטן לפני שלוש שנים, מי שהודיע לו על כך היה רופא הבית הלבן, שהתקשר אליו בעת שהיה על המטוס הנשיאותי בדרכו לטקסס, הרופא הבהיר לו, כי הוא חייב לעשות ניתוח להסרת הגידול בבלוטת התריס באופן מיידי.

לאחר ימים ספורים קושנר נותח, וחלק ניכר מהגידול שהיה לו הוסר והוא הצליח לחזור לשגרה מלאה, תוך שהוא מסתיר את מחלתו בפני כל אנשי הבית הלבן - כולל חמיו שלא רצה לספר לו על מחלתו.

קושנר מספר בספר, כי למרות שלא חשף בפני את מחלתו הוא ידע על כך, וכשקושנר שאלו איך הוא יודע, ענה טראמפ: "אני נשיא המעצמה הגדולה, אני יודע הכל, זה בסדר שאתה רוצה לשמור את זה בסוד - גם אני אוהב לשמור בסוד כאלו דברים. אתה תהיה בסדר גמור, בכל מה שקשור לענייני העבודה השוטפים שלך אנחנו כבר נדאג למה שצריך", כך אמר טראמפ לחתנו שציטט זאת בספר החדש שהוא עתיד להוציא.

כזכור עוד, לפני מספר שבועות, טראמפ העניק ריאיון ל'ניוזמקס' ואמר: "הייתי מאוכזב מנתניהו במובנים מסויימים, אבל באופן כללי אהבתי אותו מאוד."

עוד אמר בריאיון: "אם הוא ירוץ אני בהחלט אחשוב על זה, נראה מה יקרה, אני לא יודע שזה מה שעומד לקרות, הוא אכזב אותי בכמה מובנים, אבל הוא עשה עבודה טובה מאוד במובנים אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר