חבלות תועדו באזור העין

'סוהר נתן לי מכות רצח': עצור חרדי מאשים, חקירה נפתחה

בבית המשפט גולל אחד מעצורי מחאת הרכבת בבר אילן את 'מסכת הייסורים' שעבר, לטענתו, כאשר שהה בכלא. "סוהר משך אותי, העלה אותי על ה'זנזנה' ונתן לי מכות רצח עד שפגע בי בעין" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
קויפמן בבית הכלא (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

סאגת מפגיני הרכבת בבר אילן: היחידה לחקירת סוהרים בלהב 433 פתחה בחקירה בעקבות תלונה של אחד המפגינים החרדים, שנעצר במהלך ההפגנות. לטענתו הוא

"עצרו אותי ביום שלישי בערב בהפגנה", סיפר המפגין, יצחק זאב קויפמן, בדיון שהתקיים בעניינו בבית המשפט בסוף השבוע שעבר. "הייתי חלק מציבור שלם שחלק ממנו נעצר וחלק לא". הוא הוסיף: "לא מדובר באנשים מסוכנים, שאתם חושבים שצריך לעצור אותם. אלא במטרה לדכא את הציבור החרדי החלטתם להתנכל לכמה אברכים".

בשלב הזה החל קויפמן לתאר מסכת קשה שעבר בעת ששהה במעצר: "בלילה הראשון שכבתי על הרצפה וזו הייתה המיטה שלי. עשו לי בדיקה בערום למחרת, וכשהגעתי לאוהלי קידר עשו לי פעמים בדיקה בערום. יש תקדימים ששילמו על מקרים כאלו 40 אלף ש"ח".

עוד תיאר: "כשהגעתי לאוהלי קידר לקחו לי את התפילין, ובמקום להשאיר אותן באגף כדי שאוכל להניח אותן, שמו את התפילין באפסנאות ולא נתנו לי להניח ובאותו יום לא הנחתי תפילין. בגלל זה לא אכלתי כי אני לא אוכל לפני הנחת תפילין. ביום השלישי של המעצר נתנו לי את התפילין, סמוך לכניסת השבת. יומיים לא אכלתי כי לא היה לי תפילין".

לדברי קויפמן הוא נאלץ לאכול לחם יבש בגלל שלא קיבל אוכל בכשרות מהודרת: "לא נתנו לי בד"צ, רק היום נזכרו שצריך לתת לי בד"צ. שבוע ימים אכלתי לחם יבש. לפני יומיים סוהרת דחפה מאחור, רצתה להתגרות בי בו בזמן שהיה גבר מנחשון שמשך אותי עם אזיקים מקדימה. יש מצלמות ואפשר לראות.

"כשצעקתי לה: עזבי אותי, סוהר משך אותי, העלה אותי על ה'זנזנה' ונתן לי מכות רצח עד שפגע בי בעין ויש לי סימן".

הוא האשים בבית המשפט: "חרדים מופקר דמם, אפשר לעשות איתם מה שרוצים. לכן מושכים את הדיונים ולא משחררים". כאמור, בעקבות התלונה הורה השופט להעביר את הפרוטוקול ליחידה לחקירות סוהרים בלהב 433, ושם פתחו בחקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר