היסטוריה ואקטואליה

מועמר קדאפי יתבע שלא למד 'קצות' בעיון

"הווארט האדיר" על מועמר קאדפי, שליט לוב האכזרי - שנטען כי היה יהודי ועל התביעה בשמים - סופר אך ורק על ה'קצות', וכך אנו מבינים על היוקרתיות של ה"קצות" אצל הלומדים (טור)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
מועמד קדאפי (צילום: שאטרסטוק)

פרק י': סיפר הרה"ג י' גרינוולד לסופר 'יתד נאמן' הרב רפאל ברלזון שרודן לוב האכזר מועמר קדאפי כשהגיע לבית דין של מעלה הוא נתבע שלא למד 'קצות' בעיון!, הרב ברלזון הקדים ואמר שמדובר ב"שנינות", אולם מכלל 'ווארט' אדיר לא יצא!

והדברים מבהילים ביותר, ונסביר זאת לקהל הגולשים היקר.

אדונינו הגר"א התארח אצל בעל הבית ופגש במשומד שביקש שיגישו בפניו יי"ש. פנה הגר"א למארח ואמר לו שלא יגיש, שכן המשומד מחויב בברכה שלפניה ואחריה, והמשומד סירב לעשות זאת. לאחר שהתריע הגר"א באותו המשומד שבגן עדן של מעלה יענישוהו על כל מעשיו, ואפילו בדרבנן רחוק! - שמע זאת המשומד יוצא מפיו קודשו של הגר"א, וחזר בתשובה שלמה. (הובא בספר אבן שלמה פ"ה אות ב, בהגהה אות ג).

הפרקים האחרונים בסדרה על גאוני ליטא >>

הסביר הגרב"מ אזרחי על פי הפסוק "ובת איש כהן כי תחל לזנות את אביה היא מחללת באש תישרף, והכהן הגדול מאחיו אשר יוצק על ראשו שמן המשחה ומלא את ידו ללבש את הבגדים את ראשו לא יפרע ובגדיו לא יפרם" - מבאר הגרב"מ אזרחי ע"פ מדרש 'ילקוט שמעוני' שאותה הבת אף על פי שירדה לדיוטא תחתונה ביותר, תבעו אותה בשמים שלא יצא ממעיה כהן גדול!!!

ההסבר הוא סמיכות הפסוקים שבהם נאמר "ובת איש כהן... והכהן הגדול מאחיו".

נחזור לרודן לוב מועמד קדאפי' ול'יתד נאמן'. יועצו הנאמן 'נורי אל – מסמארי' בראיון לעיתון הערבי 'אל – חיאת' הסעודי אישר את הטענות ששנים רבות נטענו בידי עיתונאים, שמועמד קדאפי הינו יהודי, וסבתו מצד אמו הייתה יהודיה, מה שאומר שע"פ ההלכה הוא יהודי גמור.

ספר קצות החושן, על שו"ע חושן משפט, לעמברג, [תקנ"ו 1796]. מהדורה ראשונה (באדיבות בית המכירות קדם)

הרודן המטורף שנים רבות הסתיר זאת, ואף העלים שלושה בכירים ממשלתו שהשיגו מסמכים שהוכיחו את יהדותו.

לאחר שהרב ברלזון מ'יתד נאמן' הביא את המעשה מהגר"א על המשומד שאמר לו שהוא יתבע בשמים על כל דרבנן, ציטט הרב ברלזון את הרב גרינוולד שאמר בשנינות: "ואתה חושב שבגיהנום יתבעו את רודן לוב רק על הרציחות שלו? הוא הרי יהודי – אז יתבעו אותו למה לא למדת 'קצות' בעיון!"

על וורט זה העיר הרב ברלזון: "זה היה נשמע מפתיע – וזה עדיין מפתיע. גם ברור שאין מה להשוות בין משומד לתינוק שנשבה כמה דורות – אך מכלל 'ווארט' אדיר לא יצא!".

למרות "התנצלותו" של הרב ברלזון, "הווארט האדיר" הלזה סופר אך ורק על ה'קצות', וכך אנו מבינים אודות היוקרתיות של ה"קצות" אצל הלומדים.

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר