מרגש

יד לאחים הציל וגיבש: פליטים מאוקראינה בונים מחדש את קהילתם בקריית-ים

העיר הפכה ליעד אסטרטגי של המיסיונרים בהיותה מאכלסת את הריכוז הגבוה ביותר של הפליטים • ערב מיוחד שנערך השבוע חשף את ההורים לקיומו של בית הספר הדתי המצפה לילדיהם וגילה להם את המכנה המשותף בינו לבין ארץ מוצאם • אברך שלוהק למשימה מנצח על מלאכת הקודש להוציא יקר מזולל ולקרב את האנשים שאיבדו את ביתם לאביהם שבשמים (בארץ)

ובניתיה כימי עולם. הפליטים שהפכו לעולים רתוקים להרצאתו המאלפת של הרב זלטפולסקי, השבוע בקריית ים (צילום: יד לאחים)

מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, הפכה קרית ים לאחת הערים שקלטו את מספר הפליטים הגבוה ביותר בארץ. בעקבות זאת, הפכה העיר למטרה של המיסיונרים שממקדים אליה את מרבית מאמציהם, במסגרת שיטתם הנלוזה והקבועה לנצל מצוקה פיזית וקיומית של יהודים על מנת לחדור ללבבם, להוליכם שולל ולא להניח להם עד שימירו את דתם רח"ל. בקריית ים הם עושים זאת כשהם נעזרים בכנסייה מקומית המכנה את עצמה בשם 'אוהלי רחמים', שעלול להישמע ליהודים תועים כשם יהודי לכל דבר, רח"ל.

בהתאם למתכונת הפעולה שננקטה בכל שאר הערים קולטות העלייה – יד לאחים מיהר להיכנס לעובי הקורה, להזהיר את הפליטים מפני הסכנה המיסיונרית ובעיקר להעניק להם אלטרנטיבה שתעזור בקליטתם ותמנע את הצורך שלהם לפתח תלות במקורות מפוקפקים ומסוכנים.

אופק חדש. עולה מאושר עם שובר קנייה בידו מתנת יד לאחים (יד לאחים)

בימים אלו עומד יד לאחים בקשר רציף עם 94 משפחות, עורך אצלם ביקורי בית, מחלק להם סלי מזון באופן קבוע ובד בבד מנצח על פעילות תורנית מכת שורשים בקרבם להעמקת זהותם היהודית. פעילי יד לאחים דוברי רוסית מהסניף בחיפה צורפו כתגבורת לפעילים המקומיים ובימים אלו הם פושטים על בתי הפליטים ועורכים בהם ביקורי בית, בהכשרת הלבבות, לקראת שנת הלימודים הקרובה.

במקביל, בעצה אחת אחת עם שליח חב"ד לעיר, הרב משה אוירכמן, הובא למקום הרב דן זלטופולסקי, אברך דובר רוסית, שהעתיק את מקום מגוריו לעיר על מנת לרכז בעצמו את הפעילות הענפה מול העולים ולדאוג שלא יפלו ברשת המיסיון.

השבוע, באירוע שנועד להטרים הקמת קהילה ובית כנסת מיוחד לפליטים מאוקראינה, נערך יום גיבוש מיוחד לפליטים ולילדיהם כראשון ברצף של אירועים ופעילות קיצית בקרב העולים.

שמירה, הצלה ויצירה. ילדי הפליטים באוקראינה בסדנת יצירה של הכנת בתי מזוזה מעץ זית (יד לאחים)

40 הורים הגיעו לבית הכנסת 'שערי משה' שפתח את שעריו לשם כך. המשתתפים עשו אוזניהם כאפרכסת לשמע הרצאתו המרתקת של הרב זלטופולסקי על חיים יהודים בארץ הקודש ועל משמעותם וכן על חשיבות החינוך היהודי. המשתתפים נהנו מקונצרט מוסיקלי מושקע ומנהלת בית הספר 'אור אבנר' בעיר הציגה להם את בית הספר והציעה להם לרשום את ילדיהם אליו. רבים מהם התרגשו לגלות כי בית הספר שאליו שלחו את ילדיהם באוקראינה נמנה עם אותה רשת של 'אור אבנר' הפועלת גם בעיר שבה הם עושים את צעדיהם הראשונים בארץ, בהיותו שם נרדף להשקעה חינוכית ומצוינות.

במקביל, בחדר אחר בבית הכנסת, רותקו כ-30 מילדי ההורים, לסדנת יצירה בה הכירו זה את זה, הכינו יחדיו בתי מזוזה מעצי זית ונהנו מתחילתה של חברות ושותפות.

ביד לאחים מעלים על נס את העזרה הרבה והמשמעותית לפעילות חשובה זו של הרב שמעון שישא הי"ו, העומד בראש המאמצים של הוועד להצלת יהודיות אוקראינה של חסידות סאטמר ואומרים: "חרף החרב שהונפה על החיים היהודיים באוקראינה, אנו עוזרים ליהודים אלו למצוא את מקומם ולהקים מחדש את המסגרת היהודית החדשה שלהם ולא ליפול חלילה ברשת המיסיון. נמשיך לעמוד על המשמר מול מבקשי נפשם המיסיונרים ובה בעת נמשיך לעזור להם וללוותם בכל האפשר, בצרכים הקיומיים שלהם כמו גם".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר