הסגר בעוטף עזה

תושבי כרם שלום יעלו לירושלים; לפיד וגנץ קיימו דיון ביטחון

צה"ל חושש מתגובת הג'יהאד האסלאמי, ואלפי ישראלים נצורים בביתם כבר שלושה ימים, ללא מועד ברור לסיום • ראש הממשלה ושר הביטחון שוחחו הבוקר בנושא וישוחחו שוב בהמשך היום (ביטחון)

משה מנס ורפאל כהן | כיכר השבת |
כביש סגור בעוטף עזה (צילום: פלאש 90)

לכידת מנהיג הג'יהאד האסלאמי בג'נין בתחילת השבוע מותירה את צה"ל מתוח עד לסוף השבוע: החשש הביטחוני, שמבוסס על ידיעות מודיעיניות, לפיו פעילים בארגון הטרור ברצועה ירו טילי נ"ט או ירי צלפים אל עבר כבישים הסמוכים לגדר הרצועה, הוביל את צה"ל להודיע על סגירת צירי תנועה רבים במרחב כבר מיום שני בבוקר, בצעד מנע שנמשך עד לרגעים אלו.

תושבים בעוטף עזה, שחשבו כי מדובר בשינוי שגרה של כמה שעות, כבר לא יודעים איך להתנהל, ובאחד הקיבוצים באזור, כרם שלום, הוחלט לפנות את כל התושבים לירושלים, לפחות לסוף השבוע הקרוב. בשדרות התושבים זועמים על כך שהעיר נמצאת במעין סגר, כשאחת היציאות ממנה חסומות ובשנייה נרשמים פקקים ממושכים.

בצל ניסיון צה"ל לצלוח את המצב המתוח ללא נפגעים וללא צורך בהסלמה, ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ קיימו הבוקר התייעצות ביטחונית שבה דנו בצעדים הבאים שייעשו. במהלך שיחתם סיכמו השניים כי יקיימו דיון נוסף בהמשך היום.

בינתיים, במטרה להעביר מסר מאיים לראשי הג'יהאד האסלאמי, עשרות כטב"מים של צה"ל חגים באזור הרצועה כדי לאתר חוליות נ"ט, צליפה או שיגור רקטות, והרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע בשעות הבוקר לאוגדת עזה כדי לאשר תוכניות התקפיות למצב בו פעילי ארגון הטרור אכן יפתחו במתקפה כלשהי.

בתוך כך, מבצע "שובר גלים", שצה"ל מנהל ביהודה ושומרון מאז גל הפיגועים לפני מספר חודשים, נמשך כל העת - על אף סערת לכידת מנהיג הג'יהאד האסלאמי. הלילה לכדו לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב 22 מבוקשים במספר כפרים באוגדה, כולל בשכם, קלקיליה וחלחול.

על אף שבחלק מן המעצרים התפתחה הפרת סדר, ולעתים חיילי צה"ל בחרו לפתוח באש, הלילה נגמר ללא נפגעים לכוחות הישראליים, וכאמור - עם 22 עצורים, המתווספים לרשימה מתארכת מהחודשים שחלפו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר