המתיחות ממשיכה לעלות

סין עונה לביקור הבכירה האמריקנית בטיוואן ומשגרת טילים

אחרי הזעם בבייג'ין על ארה"ב בשל ביקור יו"ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי במדינה המוכרת חלקית טיוואן, שיגרו הסינים במסגרת 'תרגיל' טילים לשטח טיוואן ופגעה בכמה מטרות (חדשות עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
תיעוד מתוך התרגיל הסיני (צילום: הצבא הסיני)

המתיחות באסיה עולה: בצל המלחמה באוקראינה על השפעותיה כלפי העולם כולו, יושבת ראש בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי ביקרה השבוע בטיוואן, מדינה המוכרת על ידי 20 מדינות בלבד - למרות הביקורת הסינית על הביקור של הבכירה האמריקנית.

לאחר עזיבתה של פלוסי, מוקדם יותר היום (חמישי), כחלק ממה שמגדירה סין כתרגיל, שיגר הצבא הסיני שורה של טילים לשטח טיוואן והפר את המרחב האווירי של טיוואן עם מטוסי קרב סינים.

הדבר כאמור מתרחש ברקע עימות ארוך שנים בין סין למדינת טיוואן, כשסין רואה בטיוואן מחוז השייך לסין שמנסה להימלט מהמשטר הסיני.

תיעוד מחופי טיוואן (27א)

מנגד, בטיוואן טוענים כי טיוואן היא כל מה שסין הייתה יכולה להיות לו הייתה הופכת לדמוקרטיה ומשחררת את הקומוניזם.

ביקורה של פלוסי עורר את זעם הסינים בין היתר בשל העובדה שלא ביקרה בכירה כזו בטיוואן במשך למעלה מרבע מאה. גורמים בסין ופרשנים ברחבי העולם טוענים כי פלוסי לא מונעת ממניעים אידיאולוגים אלא מנסה ליצור קמפיין בחירות על גבה של טיוואן, חודשים ספורים לפני בחירות האמצע הקרבות בארה"ב.

בשיחה שנערכה בשבוע שעבר בין נשיא ארצות הברית ביידן לנשיא סין שי, הבהיר ביידן לעמיתו הסיני כי אינו יכול למנוע מפלוסי להגיע לטיוואן.

בטיוואן דיווחו כי הטילים הסיניים פגעו בסמוך לאיים מטסו, ווצ'יו ודונגין הסמוכים למצרי טיוואן וקרובים יותר לסין עצמה. זאת כאמור, לצד כ-20 מטוסי קרב סיניים שהפרו את הריבונות האווירית של טיוואן.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר