מתמקדים בסין ואוקראינה

בצל המלחמות: כך סוקר בעולם מבצע 'עלות השחר'

בניגוד למבצע שומר חומות לפני כשנה, כלי התקשורת ברחבי העולם מקדישות פחות תשומת לב למבצע בעזה בצל המלחמה באוקראינה והמתיחות מול סין - אך לא התעלמו (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילומי מסך)

מבצע 'עלות השחר', היום השלישי: כללי התקשורת ברחבי העולם מסקרים במידה מועטה יחסית את המבצע המתנהל ביממות האחרונות ברצועת עזה, זאת בין היתר בצל מלחמות אחרות בעולם ובראשן הפלישה הרוסית לאוקראינה שמושכת את תשומת הלב העולמית בחצי השנה האחרונה.

בנוסף, גם המתיחות הגואה בין סין לטיוואן מסירה מתשומת הלב העולמית למבצע בעזה. יחד עם זאת, כלי התקשורת ברחבי העולם לא מתעלמים לחלוטין, ואתר ה-BBC הבריטי הבוקר התייחס למבצע בעזה גם בכותרת בולטת במיוחד.

CNN

באתר החדשות של אחד מערוצי התקשורת המפורסמים ביותר בעולם דווח כי "ההסלמה בעזה נמשכת כשישראל מתעמתת עם הג'יהאד האסלאמי".

עוד נכתב כי "29 בני אדם בהם ילדה בת חמש, עלא קדום - הייתה בין ההרוגות הראשונות של ישראל ביום שישי. זאת לצד שתי נשים בנות 23 ו-79. כך על פי משרד הבריאות הפלסטיני בעזה".

בהמשך דווח כי "ישראל טוענת כי רוב ההרוגים במתקפות האוויריות היו חמושים".

BBC

האתר הבריטי המפורסם BBC פרסם בדף הבית בכותרת בולטת: "מספר ההרוגים בעזה עולה כשישראל הורגת את הבכיר הצבאי השני".

בגוף הכתבה נכתב כי "ישראל הרגה שני בכירים מהארגון המיליטנטי הג'יהאד האלסאמי בפלסטין, כאשר מניין ההרוגים ממשיך לעלות מתקיפות אוויריות בעזה".

עוד נכתב כי "שישה ילדים וכמה לוחמים בג'יהאד האיסלאמי, כולל המנהיגים חאלד מנסור ותייסר ג'עברי, היו בין 32 הפלסטינים שדווח כי מתו".

"ישראל טוענת כי פתחה בפעולות בשל 'איום מיידי' מצד הג'יאהד האסלאמי בפלסטין".

צ'כיה

באתר חדשות צ'כי דווחה המלחמה מזווית מעט שונה ובכותרת האתר נכתב כי "מעל 180 רקטות כוונו לעבר ישראל מרצועת עזה, תנועת הג'יהאד האילסאמי נוקמת על חיסול".

עוד נכתב כי "רקטות מרצועת עזה כוונה במהלך הלילה לעבר דרום ישראל. עד כה לא היו נפגעים או נזק חומרי. מאחורי ההפגזה עומדת תנועת הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני".

בהתקפה ישראלית על עזה הרגו כ-20 בני אדם, בהם ילדה כבת חמש, כך על פי הרשויות הפלסטיניות בעזה" דווח באתר.

אל ג'זירה

ברשת הקטארית המוכרת 'אל ג'זירה' דווח כי "מספר ילדים ומפקד נהרגו כתוצאה מהתקפה ישראלית על עזה".

בגוף הכתבה נכתב כי: "מפקד בכיר של קבוצה חמושה פלסטינית וחמישה ילדים נהרגו ברצועת עזה כאשר מטוסים ישראלים המשיכה בהפצצת המובלעת הנצורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר