מספרי המבצע

עלות השחר: כ-1100 רקטות נורו, 95% הצלחה לכיפת ברזל

גורם ביטחוני: "היעדים הושגו במסגרת הסבב והג'יהאד חטף מכה קשה" • 66 שעות לחימה, והמספרים נחשפים: יותר מאלף רקטות שנורו לעבר ישראל, 96% הצלחה לכיפה (צבאי) (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
יירוטי כיפת ברזל, אתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מבצע עלות השחר הסתיים באופן רשמי אתמול, לקראת חצות הלילה, אז הושגה הסכמת אש בין ישראל לבין ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, בתיווך מצרים. זמן קצר לאחר שנכנסה הפסקת האש לתוקף נשמעו אזעקות צבא אדום בעורף. הבוקר התקיימה הערכת מצב בצה"ל ובסיומה הוחלט על הסרת ההגבלות באופן הדרגתי.

המספרים שמאחורי סבב הלחימה, שארך 66 שעות נחשפים. בשלושת הימים האחרונים נורו מעזה קרוב ל-1100 רקטות, מתוכם 200 נפלו בשטח הרצועה וכ-900 חצו לשטח ישראל. כיפת ברזל ירטה 830 רקטות - שיעור הצלחה של 96%.

הבוקר התבטא גורם ביטחוני אצל כרמלה מנשה ב'כאן 11' בתאגיד השידור הציבורי, כי הסבב השיג את מטרתו: "מדובר בסבב לחימה קצר שהשיג את היעדים שהוצבו", אמר הגורם.

המספרים שמאחורי המבצע

לדבריו, הג'יהאד האסלאמי ספג מכה קשה, לא הצליח לגרום לנפגעים קשים ולא הצליח לגרור את חמאס, מזרח ירושלים, את ערביי ישראל ויו"ש למערכה".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בירך על הפסקת האש. "תמיכתי בזכותה של ישראל להגן על עצמה היא בלתי מעורערת", מסר בהודעה שהוציא הבית הלבן. "בימים האחרונים ישראל הגנה על עצמה מירי רקטות חסר הבחנה ששיגר ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי. הדיווחים על האזרחים שנהרגו בעזה הם טרגדיה, הממשל שלי תומך בחקירה יסודית של מקרי המוות האלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר