תיעוד מהשטח

במקביל לירי מעזה: בתיהם של שני המחבלים מטבח אלעד נהרסו

לוחמי צה"ל הרסו הלילה, במקביל לירי מעזה ולכניסת הפסקת האש לתוקף, את בתיהם של שני המחבלים שביצעו את הטבח המחריד בעיר אלעד לפני 3 חודשים. לא ארעו אירועים חריגים בעת ההריסה (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הריסת הבית, הלילה (צילום: דובר צה"ל)

בתיהם של שני המחבלים שביצעו את הטבח המחריד בעיר אלעד, בחודש אייר האחרון, נהרס הלילה (בין ראשון לשני) בידי לוחמי צה"ל. הבתים נהרסו בהצלחה, במקביל לירי מעזה ולכניסת הפסקת האש לתוקף, ללא אירועים חריגים.

"לוחמי צה"ל פעלו בכפר רומנא שבחטיבה המרחבית מנשה, להריסת בתיהם של שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד", מסר דובר צה"ל.

במהלך הפעילות, התפתחה במרחב הפרת סדר אלימה שכללה הבערת צמיגים ויידוי אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

כזכור, בטבח האכזרי באלעד נרצחו שלושה: יונתן חבקוק הי"ד, בועז גול הי"ד ואורן בן יפתח הי"ד. המחבלים השתמשו בגרזנים על מנת לבצע את זממם.

לאחר שלושה ימים של חיפושים ומצוד נרחב, המחבלים אותרו כשהם מסתתרים בין השיחים בשטח פתוח בסמוך לעיר אלעד. השניים לא התנגדו למעצר ונכנעו.

ראש העיר מתעמת עם המחבלים

לפני כחודשיים הגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד שני המחבלים אסעד אלרפאעי וצבחי אבו שקיר. ראש העיר אלעד ישראל פרוש, שהשתתף בדיון, צעק לכיוון המחבלים, "אתם סמרטוטים מנובלים, מגיע לכם עונש מוות".

כתב האישום מאשים את השניים, בגין רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור בצוותא חדא (3 עבירות), מעשה טרור של ניסיון רצח בצוותא חדא (5 עבירות), מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות בצוותא חדא (3 עבירות), מעשה טרור של פציעה בנסיבות מחמירות בצוותא חדא (2 עבירות) וכניסה לישראל שלא כדין.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נתנאל בוג'ו, הנאשמים תכננו לבצע פיגוע רצחני בישראל, זאת ממניעים לאומניים ואידיאולוגיים, ובמטרה לגרום למותם של יהודים ישראלים באשר הם. לצורך כך, הצטיידו הנאשמים, מבעוד מועד, בסכינים וגרזנים, ונכנסו לישראל שלא כדין בתאריך 5.5.22. בהגיעם לעיר אלעד, רצחו הנאשמים את הנהג שהסיע אותם בדקירות סכין מרובות בפניו ובצווארו ומיד לאחר מכן יצאו למסע הרג ברחובות העיר, כשהם חמושים בגרזנים.

ראש העיר אלעד על הפיגוע

במהלך מסע ההרג רצחו הנאשמים 2 קורבנות נוספים וניסו לרצוח 5 אזרחים נוספים כשהם גורמים להם חבלות חמורות ופציעות. לאחר מכן, נמלטו מהמקום והמשיכו במנוסתם משך 3 ימים, עד שנלכדו לאחר מצוד נרחב של כוחות הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר