"יש מלחמה, אבל גם תשעה באב"

בין קבינט לתקיפה: גנץ קרא את מגילת איכה

מבצע "עלות השחר" דרש משר הביטחון לילות ללא שינה, אבל בין ישיבה אחת לאחרת, מצא יו"ר כחול לבן - התקווה החדשה זמן גם לקרוא את סיפור החורבן, כדי לזכור (יהדות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גנץ מאשר תוכניות תקיפה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

אחד הדברים שאולי לא ידעתם על שר הביטחון בני גנץ, המועמד לראשות הממשלה הבאה, הוא שבצעירותו היה גנץ נער דתי. גם כעת, שחלפו השנים ובעברו רשימת תפקידים משמעותית למען מדינת ישראל, גנץ מחובר למסורת ולקודשי ישראל.

שר התרבות חילי טרופר, חברו הקרוב של בני גנץ, שיתף היום (שני) בחשבון הפייסבוק שלו רגעים מיוחדים בקבינט המדיני-ביטחוני במוצאי השבת, ליל תשעה באב, בסיום יומו השני של מבצע "עלות השחר", כשמוקדם היה לדעת שמחר עתידים להסתיים הקרבות.

"ישיבת הקבינט התארכה ובאופן טבעי אנשים יצאו מדי פעם להכין לעצמם קפה או לשתות משהו, אבל אני רואה את בני, שעיניו כבר טרוטות משעות ארוכות ללא שינה, לא שותה דבר. אמרתי לו שבעיניי הוא לא צריך לצום, שהאחריות מחייבת אותו להיות ערני לחלוטין, שהרי עוסקים כאן בפיקוח נפש", סיפר השר חובש הכיפה הסרוגה.

אך תשובתו של יו"ר כחול לבן - התקווה החדשה הייתה שונה: "בני ענה לי שבערב כזה הוא לא שותה בפרהסיא", כתב טרופר. "כשהוא חייב קפה או כוס מים כדי לשמור על ערנות הוא משתדל לעשות זאת בחדר, לא בפורום רחב. 'יום צום היום, יום משמעותי בהיסטוריה שלנו, וגם אם אני לא יכול לצום השנה, לא אשתה בפורום רחב', אמר לי גנץ", סיפר.

יהודים אבלים על חורבן בתי המקדש (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בהמשך אותו הלילה, לאחר סיום ישיבת הקבינט ולפני שנזקק לאשר תקיפות נוספות נגד הג'יהאד האסלאמי ברחבי רצועת עזה, מצא גנץ זמן לחוש את תשעה באב מקרוב. "הוא נכנס לאיזה חדר צדדי ושם אני רואה שמתוך קלסר חומרי המודיעין, הוא מוציא דפים מודפסים של מגילת 'איכה' ומזמין אותי לקרוא איתו", שיתף טרופר בפוסט. "הוא אחרי לילה ללא שינה ולפני עוד לילה ללא שינה, האחריות עצומה והצרכים אין סופיים, אבל בשפה של בני 'הלילה יש מלחמה, אבל הלילה גם צום תשעה באב'", כתב על הדו שיח ביניהם.

"בעיניי לפרספקטיבה ההיסטורית ולחיבור לשורשים יש קשר עמוק לאמונה בצדקת הדרך גם בימינו ומתוך כך גם להבנה בצורך להילחם בעת הזו. נכחתי בכמה סוגים של קריאות מגילה בתשעה באב בעבר, כזו לא ראיתי", סיים טרופר את דבריו על התנהלות גנץ בשעת המבצע ובלב הצום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר