לקחו מסמכים מסווגים?

סוכני ביון פשטו על ביתו של טראמפ; "הם פרצו את הכספת"

עשרות סוכני FBI פרצו לאחוזה המפוארת של טראמפ שבפלורידה - כשהוא שוהה בניו יורק, טראמפ כעס ואמר: "הם פשטו ללא התרעה, שיתפתי פעולה עם הבולשת, פשיטה בלתי הולמת" (אקטואליה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אחוזת טראמפ בפלורידה (צילום: שאטרסטוק)

"פרצו לביתי בפלורידה ללא הודעה מוקדמת", טען הלילה (שלישי) נשיא ארה"ב לשעבר ומי שרוצה להיות גם הנשיא הבא, דונלד טראמפ.

לדברי טראמפ, "בזמן ששהיתי בביתי בניו-יורק, קבוצה גדולה של סוכני בולשת פדרלית פרצו לאחוזה במאר א-לאגו - הטילו עליה מצור, וערכו שם חיפוש - שכלל פריצה לכספת שלי".

בכלי התקשורת האמריקניים מדווח, כי עדיין לא יצאה על הפשיטה - הודעה מטעם ה-FBI, אך הפרטים נכונים והחקירה קשורה ככל הנראה למסמכים מסווגים שהנשיא לשעבר לקח מהבית הלבן, על פי החשד לביתו בפלורידה.

ה-FBI כאמור לא הגיב על ההודעה על הפשיטה, אך טראמפ האשים את ארגון הביון ב"רדיפה פוליטית לקראת בחירות האמצע וניסיון להכשיל אותי לרוץ שוב לנשיאות ארצות הברית שייערכו בעוד כשנתיים".

"הפשיטה שנעשתה על ביתי היא פוליטית, שיתפתי פעולה עם החקירה נגדי ולכן הפריצה היא לא הכרחית ולא הולמת. זו התקפה שיכולה להתרחש רק במדינת עולם שלישית", הוסיף הנשיא האמריקני לשעבר.

בפברואר האחרון דווח כי הארכיון הלאומי למסמכי הממשל בארה"ב ביקש ממשרד המשפטים האמריקני לפתוח בחקירה כדי לברר אם טראמפ הפר בהתנהלותו את החוק הפדרלי הנוגע לשימור מסמכים רשמיים. לפי הדיווח הלילה, גורם המעורה בפרטי החקירה ציין כי החיפוש נעשה באישור בית משפט.

אחוזת טראמפ בפלורידה (צילום: שאטרסטוק)

כזכור, לפני מספר שבועות דווח, כי לראשונה תתבצע חקירה פלילית נגד נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, בשל מהומות הקפיטול זמן קצר לפני השבעתו של הנשיא ג'ו ביידן.

בעיתון 'וושינגטון פוסט' דווח כי לפחות ארבעה מקורות במשרד המשפטים האמריקני אישרו לו את המידע על הפתיחה בחקירה פלילית נגד טראמפ. במהלך החקירות ניסו חוקרי מהומות הקפיטול לרר אצל שורה של יועצים בכירים, בהם יועציו של סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, על הניסיונות של טראמפ לשכנע בעלי ברית לפעול לשנות את תוצאות הבחירות. החוקרים בדקו גם מפגשים שהוביל טראמפ בסוף 2020 ובתחילת 2021 בכדי ללחוץ את סגנו מייק פנס שלא לקבל את תוצאות הבחירות.

בחודש פברואר האחרון דווח ב'כיכר השבת', כי הארכיון הלאומי בארה"ב שלח בקשה למשרד המשפטים ובה הוא ביקש לבדוק אם הנשיא לשעבר לא חרג ממסגרת החוק. על פי חוק הרישומים הנשיאותיים בארה"ב - נדרשים הנשיאים להעביר את כלל המסמכים והמיילים לארכיון הלאומי, אולם בעת חילופי המשמרות טראמפ התנגד נחרצות להעביר את המסמכים לוועדה החוקרת את אירועי ההסתערות על הקפיטול. על פי הדיווח - בעת עזיבתו את הבית הלבן לקח עמו הנשיא לשעבר ארגזים המכילים מסמכים רשמיים והעביר אותם למעונו שבפלורידה.

בארכיון הלאומי אישרו את הידיעה שהם מצאו 15 ארגזים המלאים במסמכים רשמיים בביתו של טראמפ שבפלורידה, והשיבו אותם לארכיון הלאומי.

בחלק מהמקרים אף התגלו מסמכים שעל פי הנטען טראמפ קרע, כשצוות הארכיון נאלץ להדביק את הקרעים בחזרה. המסמכים אותם לקח עמו טראמפ כללו בין היתר את תכתובות שבין טראמפ לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג-און, ואף את המכתב שהותיר ברק אובמה לטראמפ בעת חילופי התפקידים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר