ניצחון לנתניהו

המועמד דודי לניאדו נפסל מלרוץ לליכוד

המועמד למשבצת נציג ת"א ברשימה נפסל בביהמ"ש המחוזי, אחרי שביה"ד של הליכוד אישר את מועמדותו • יו"ר המפלגה לחץ לפוסלו, כחלק ממאבקי הכוח הפנימיים בליכוד (פוליטיקה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הקלפיות המוכנות לפריימריז (צילום: דוברות הליכוד)

פחות מ-12 שעות לפתיחת קלפיות הבחירות המקדימות בליכוד, והזיגזג לגבי זהות המועמדים ברשימה נמשך: בית המשפט המחוזי בתל אביב פסל הערב (שלישי) את מועמדותו של דודי לניאדו למשבצת נציג העיר תל אביב במפלגה, לאחר שבעבר הורשע בתקיפת אישה ובפריצה לבתים.

המועמד, הנחשב מקורב לח"כ דוד ביטן, לא היה אהוב ומקובל על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שניסה בכל דרך לפוסלו או להוציאו מהמרוץ. תחילה מועמדותו נפסלה ע"י ועדת הבחירות של מפלגת הליכוד, אך לאחר ערעור לבית הדין של הליכוד - לניאדו ניצח וחזר לרשימה. הערב הגלגל שוב מתהפך וחוזר לצידו של נתניהו, ולניאדו נפסל - הפעם מבחוץ, ע"י בית המשפט המחוזי.

החלטת בית המשפט ניתנה לאחר הצגת נימוקי עו"ד אבי הלוי, המכהן כיועץ המשפטי של מפלגת הליכוד, שנשלח במיוחד ע"י נתניהו כדי להביא לפסילת לניאדו. יו"ר הליכוד כל כך לא מעוניין בלניאדו במפלגה, עד שאיים כי אם לניאדו יבחר והליכוד תחזור לשלטון - לא יהיה למפלגה חוק נורווגי כדי שהאחרון, ששיבוצו היה אמור להיות במקום ה-41, לא יכנס לכנסת.

את ההחלטה נתנה השופטת עינת רביד, שביססה את דבריה על כך שהחלטת בית הדין של הליכוד לא הייתה מנומקת מספיק כדי לאשר ריצת אדם שהורשע בפלילים לכנסת. "פסק הדין שהתיר את ריצתו לרשימה נעדר מסד משפטי ועובדתי כלשהו. נימוקי בית הדין אינם קוהרנטיים ומהחלטה לא עולים נימוקים מהם ניתן להבין מדוע הפך את החלטת ועדת הבחירות. פסק הדין הזה אינו מחזיק מים", כתבה רביד במתן החלטתה.

המועמד דודו לניאדו הגיב: "כחבר ליכוד שורשי אעמוד לימין התנועה ולימין ראש הממשלה הבא בנימין נתניהו גם אם הרוחות כרגע סוערות. אני מתחייב להעניק תקווה, באמצעות כנסת ישראל, לכל איש ואישה שצמחו מתוך מצוקה ומתוך קושי, תויגו שלא בצדק והתגברו על כל הקשיים בהופכם לאזרחים טובים תורמים ושומרי חוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר