הפריימריז בליכוד

אחוזי הצבעה נמוכים: נתניהו משדר לחץ, זמן הסגירה נדחה

רק 37% מהמתפקדים הצביעו עד לשעה 18:00 בערבה, ובסביבת יו"ר המפלגה שוקלים להאריך את שעת סגירת הקלפיות בבחירות המקדימות בליכוד, ולאפשר הצבעה על חצות הלילה (פוליטיקה ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו מצביע, היום (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

‏הפריימריז בליכוד: שעות ספורות לסגירת הקלפיות ומספר המצביעים נמוך. עד השעה 6 בערב היום (רביעי) הצביעו מעט יותר מ-37% בלבד. בעקבות זאת בליכוד הודיעו כי ההצבעה תמשך בשעה נוספת, עד השעה 22:00 בלילה. יחד עם זאת נתניהו שוקל להאריך את אפשרות ההצבעה עד חצות הלילה.

נתניהו, שחפץ לקבל חמישה שריונים ברשימה, חרד גם מתוצאות בשאלת האישור שיינתן לו לשריין. לצד ההצבעה על המתמודדים יכול כל מתפקד בליכוד להצביע "בעד" על האפשרות לתת שריונים לנתניהו או "נגד". לפי ההערכות נתניהו צפוי לשריין, אם יקבל את האישור, את חברי הכנסת סילמן ושיקלי, שניהם מ'ימינה' של בנט לשעבר, ואת גל הירש.

כל מתפקד יכול לבחור 12 מועמדים לרשימה הארצית, בה נמצאים חברי כנסת מכהנים, לשעברים וכן דמויות מובילות מבחוץ, ומועמד אחד נוסף, שיהיה נציג המחוז שלהם - בין אם תל אביב, יו"ש וכן הלאה.

נתניהו הגיע בשעת צהרים, יחד עם רעייתו, להצביע בגני התערוכה בתל אביב להצביע. לאחר ההצבעה, אמר: "היום הוא יום חג למדינת ישראל, כי זה יום חג לליכוד. המפלגה שלנו צריכה להוביל את מדינת ישראל, להחזיר את הגאווה הלאומית. זה יבוא רק ממפלגה גדולה, אנחנו רוצים להימנע מסבב בחירות שישי ולכן חייבים 'ליכוד' גדול. אני מעריך שנקבל נבחרת נהדרת, יש לנו מועמדים מצוינים שיודעים את המלאכה. אני בטוח שרבבות המתפקדים, שזה דבר שקיים רק אצלנו, יבחרו נכון ואני מקווה שתהיו איתנו בתוצאות. אצלנו אי אפשר לרמות במחשב - כי אין מחשב".

עו"ד ליאור קצב, המתמודד על משבצת מחוז הנגב והדרום בפריימריז בליכוד, הצביע בעיר מגוריו קרית מלאכי ואמר: "מחוז הנגב והדרום הוא השני בגודלו בתנועת הליכוד- 15,000 מתפקדים בוחרים היום את הנציג שלהם בתנועה הגדולה ביותר במדינת ישראל. אני קורא לכל אחד ואחת לצאת ולקחת חלק בחגיגה הדמוקרטית היום בליכוד. אני בטוח שמתפקדי הליכוד יתנו בי היום את אמונם על מנת שאוכל לשים את נושא הנגב והדרום בראש סדר העדיפויות של ממשלת הליכוד שתקום לאחר הבחירות בהובלתו של ראש הממשלה לשעבר ולעתיד בנימין נתניהו."

חה"כ קטי שטרית, המתמודדת אף היא בפריימריז כח"כית מכהנת אמרה: "פתחתי את הבוקר בתפילה לבורא עולם בקודש הקודשים. תנו לי את הכח להמשיך להילחם למען עם ישראל, לפעול למען ארץ ישראל ולחזק ולשמור על תורת ישראל".

השר לשעבר יואב גלנט הצביע בקלפי בפרדס חנה ואמר: "זהו יום חג לדמוקרטיה. זו זכות גדולה להיבחר בתנועה הדמוקרטית הגדולה בישראל ולהיות חלק מהנבחרת שתוביל את הליכוד ותנהיג את המדינה. אני סמוך ובטוח כי מתפקדי הליכוד יעמידו נבחרת מנצחת, שתוביל את מדינת ישראל בשנים הקרובות להישגים גדולים".

בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון - גלעד שרון, המתמודד בפריימריז: "הצבעתי כעת בשדרות בחגיגה הדמוקרטית של הליכוד. צאו להצביע גם אתם. כדי שתהיה לנו נבחרת חזקה שתוביל את הליכוד לניצחון בבחירות".

דני דנון, שגריר ישראל לשעבר באו"ם אמר בקלפי במודיעין: "היום הליכוד מתחיל את הדרך חזרה לשלטון חזרה לניצחון, תהיו שגרירים שלי כמו שאני הייתי שגריר שלכם באו"ם. צאו להצביע! יחד ננצח".

דני דנון בקלפי במודיעין

כמדי בחירות בליכוד, גם הפעם ישנו קרב גדול באשר לזהות העשירייה הראשונה, ובפרט החמישייה הראשונה. לפי הערכות ערב הבחירות, בחמישייה הראשונה עתידים להתברג חברי הכנסת הבאים: יריב לוין, ישראל כ"ץ, יואב גלנט ואלי כהן. מירי רגב, שלמה קרעי, דודי אמסלם ואמיר אוחנה צפויים להשתלב בין המקומות החמישי והעשירי. ההערכות לגבי מיקומם של ניר ברקת ויולי אדלשטיין אינן ברורות.

מכיוון שהרשימה עובדת בשילוב מקומות בין הרשימה הארצית, רשימת המחוזות והשירונים שעתיד לשלב יו"ר הליכוד נתניהו, הצפי הוא שלפחות שמונה חברי כנסת מכהנים ברשימה יפלטו ממנה ולא יכנסו לכנסת הבאה.

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת',גם בגזרה החרדית ישנן נפשות הפועלות להשפיע על המפלגה הגדולה בישראל, וכאן ב'כיכר' אנו מביאים את רשימות ההצבעה שהעבירו קבלני הקולות החרדיים שמשי בלומנטל, יוסי רוזנבוים ואיציק קויפמן. בין בלומנטל ורוזנבוים, שני תושבי ביתר עילית, יש מאבק גדול - וייתכן שיש ברשותם מספר רשימות שונות, התלויות במספר משתנים.
ברשימתו של שמשי בלומנטל נמצאים: אופיר אקוניס, ניר ברקת, דני דנון (שגריר ישראל באו"ם לשעבר, שבעבר התחרה מול יו"ר הליכוד נתניהו; ר"כ), מיקי זוהר, נחום פלר-חסון, טל יהונתן, חיים כץ (יו"ר מרכז הליכוד, שלא נחשב מקורב לנתניהו; ר"כ), פטין מולא, אתי חוה עטייה, משה פייגלין, שבתאי קטש וקטי שטרית.

ברשימתו של יוסי רוזנבוים נמצאים: יולי אדלשטיין, אמיר אוחנה, ניר ברקת (מופיע בשתי הרשימות; ר"כ), מאי גולן, אבי דיכטר, אלי כהן, חיים כץ (מופיע בשתי הרשימות; ר"כ), אורלי לוי אבקסיס, יריב לוין, פליסיה פייגל מועלם, אברהם נגוסה ושלמה קרעי.

ברשימתו של איציק קויפמן נמצאים: דודי אמסלם, דוד ביטן, יואב גלנט, דני דנון, צחי הנגבי, אופיר כץ, פליסיה פייגל מועלם, אברהם נגוסה, עפיף עבד, שלמה קרעי, מירי רגב וגלעד שרון (בנו של רה"מ לשעבר, אריאל שרון, שביצע את ההתנתקות מעזה; ר"כ).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר