הפיגוע באלעד

מגיש בתאגיד סירב לכנות את מחבלי אלעד "טרוריסטים"

מגיש ברגיו 'מכאן' בערבית בתאגיד לא הסכים לכנות את מחבלי אלעד "טרוריסטים". הסמנכ"ל הציע חלופת מילים אחרת אבל העורך התנגד. בנוסף, צילום מסך מקבוצת וואטספ מלמד כי מנהל השידורים אמר כי אסור לומר על מחבלים פלסטינים "טרוריסטים" בלי התייעצות (חדשות, תקשורת)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
מחבלי אלעד על ספסל הנאשמים (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

מגיש בתאגיד השידור הציבורי ברדיו 'מכאן' בערבית סירב לקרוא את הפתיח ביומן הבוקר שכינה את מבצעי טבח הגרזנים באלעד, בחודש אייר האחרון, ״טרוריסטים״. כך לפי הפרסום של עמית סגל הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של חדשות 12.

לפי הדיווח, הסמנכ"ל בתאגיד, שאחראי על המדיה בערבית, הציע שיגידו "מבצעי הפעולה באלעד", במקום "טרוריסטים". העורך לא הסכים לכך, והקטע לא שודר כלל.

עוד דיווח סגל כי בחודש יוני האחרון הורה מנהל השידורים בערבית בתאגיד לעובדים כי אסור להגיד על מחבלים פלסטינים ״טרוריסטים״ אלא בהתייעצות איתו. לדיווח צורף צילום מסך מתוך קבוצת ה'וואטספ' של העורכים והכתבים ברדיו, ובו הודעת המנהל, לפיה "אני מבקש להתייעץ איתי בכל פעם שמבקשים להשתמש במונח טרוריסטים".

מכאן חדשות נמסר לחדשות 12 בתגובה: "ניסוחי החדשות בערבית במכאן הם ניסוחים המבוססים על עריכה עיתונאית, מקצועית ועניינית. אין כל מחלוקת על כך שמחבלים רוצחים הינם טרוריסטים - כפי שנאמר בכתבה ששודרה ביומן הבוקר ובידיעה במהדורות החדשות. התייעצות עם עורכים לגבי ניסוחים היא דבר מקובל".

כזכור, בטבח האכזרי באלעד נרצחו שלושה: יונתן חבקוק הי"ד, בועז גול הי"ד ואורן בן יפתח הי"ד. המחבלים השתמשו בגרזנים על מנת לבצע את זממם. לאחר שלושה ימים של חיפושים ומצוד נרחב, המחבלים אותרו כשהם מסתתרים בין השיחים בשטח פתוח בסמוך לעיר אלעד. השניים לא התנגדו למעצר ונכנעו.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בלילה שבין ראשון לשני השבוע נהרס ביתם של המחבלים בידי לוחמי צה"ל. במהלך פעילות ההריסה התפתחה במרחב הפרת סדר אלימה שכללה הבערת צמיגים ויידוי אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר