עימותים קשים | צפו

בית המשפט אישר נתיחת הילד החרדי בן ה-4

בית המשפט אישר בשעה זו את דרישת המשטרה לנתח את הילד בן ה-4 מרמות שנפטר לאחר שבן דודו חנק אותו. בתגובה הודיעו ב'פלג' וב'העדה', כי הם יבעירו הלילה את הריכוזים החרדיים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
עימותים בירושלים, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות מפגינים התאספו לפני מספר שעות (ראשון) ברחוב יחזקאל בירושלים, כדי להפגין ולמחות כנגד כוונת המשטרה לדרוש את נתיחת בן הארבע החרדי שנפטר היום לאחר שבן דודו חנק אותו בשבת. רחוב יחזקאל נחסם לתנועה והמשטרה עצרה חמישה מהמפגינים.

בשעה האחרונה, החלו עימותים קשים של מפגינים חרדים עם המשטרה, בירושלים, בני ברק, בית שמש ומודיעין עילית וזאת לאחר קריאת הרבנים להבעיר את הארץ בעקבות פסיקת בית המשפט.

מדוברות המשטרה מחוז ירושלים נמסר: "בשעות האחרונות, החלו מחאות אלימות באזור כיכר השבת וברחוב בר אילן בירושלים, וברחוב נהר הירדן בבית שמש, במהלכן מאות מפרי סדר חוסמים צירים, מתפרעים, מיידים אבנים וחפצים ושורפים פחי זבל במקום. כוחות המשטרה פועלים להשבת הסדר במקום תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. עד כה נעצרו 5 חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי ופעילות המשטרה להשבת הסדר במקום נמשכת. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא תאפשר התפרעויות אלימות והפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

כאמור בית המשפט קיבל את עמדתה של המשטרה והפרקליטות והודיע, כי הוא מאשר את נתיחת גופת הילד בן ה-4.

המשפחה הזועמת מההחלטה של בית המשפט, הודיעה כי היא כבר פנתה לבג"ץ, על מנת שיהפוך את החלטת בית המשפט. עורך דין מטעם המשפחה הגיש עירור לבית משפט העליון - ונקבע דיון למחר בשעה 11:30 בבוקר.

ב'פלג הירושלמי' הגיבו על החלטת בית המשפט ואמרו: "לאור ההחלטה הדורסנית של בית המשפט בירושלים לקבל את דרישת המשטרה והפרקליטות ולבצע ניתוח שלאחר המוות בגופת הפעוט החרדי בן ה-4 מירושלים, ובמקביל לערעור שתגיש המשפחה מחר בבוקר. הורו כעת גדולי התורה לרבבות בני התורה בכל רחבי הארץ לצאת ולהפגין כבר הערב בכל עוז ותוקף נגד ניתוחי מתים וחילול כבוד המת רח"ל. ההפגנות יוצאות לדרך בשעה 22:30 בירושלים, בית שמש מודיעין עילית, בני ברק, אזור צפת והצפון".

עימותים הערב בבר אילן בירושלים

עד כה יש למעלה מחמישה עצורים בירושלים, כאשר המשטרה הגיעה מצוידת בפרשים ובמכת"זיות, כדי לפזר את ההפגנה הסוערת, שירושלים לא ידעה כבר זמן רב. במקום יש עימותים קשים בין המפגינים לבין כוחות הביטחון.

לפני דקות ספורות, התרחבה ההפגנה גם לעבר רחוב בר אילן והרחוב נחסם לתנועת כלי רכב, וכוחות משטרה גדולים מנסים לפזר כעת את ההפגנה באזור.

ההפגנות בבר אילן

המפגינים ששמעו את פסיקת בית המשפט בנוגע לנתיחת הגופה, הבהירו, "נבעיר את ירושלים, עד שלא ישחררו את הגופה, לא נעזוב פה את המקום".

בעדה החרדית גם מתכוונים להצטרף להפגנות, גורם בעדה החרדית מסר ל'כיכר השבת': "כרגע יש דיון בבית משפט. באם לא יסורו ממחשבתם ארץ ישראל תבער". על פי ההודעה שיצאה הערב, גם אנשי הפלג הירושלמי מתעתדים להצטרף להפגנות.

בהודעת הפלג נאמר, כי "עקב התעקשות משטרת ישראל והפרקליטות לחלל את כבוד המת עם דרישתם כעת בבית המשפט לבצע נתיחה בגופת הפעוט החרדי בן ה-4 שנמצא הבוקר בירושלים ללא רוח חיים, הורו גדולי התורה, מרן ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש והגאן רבי עזריאל אוירבך, לרבבות בני התורה בכל חלקי הארץ, להתכונן למאבק נחוש ובלתי מתפשר נגד ניתוחי מתים וחילול כבוד המת".

כזכור, בבית החולים 'שערי צדק' נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של הילד בן ה-4 שפונה בשבת בבוקר במצב אנוש לאחר שעל פי החשד נחנק על ידי בן דודו.

במשטרה חוקרים כעת את בן הדוד (בשנות ה-20 לחייו) בחשד לרצח, יצוין כי החשוד הינו בעל רקע פסיכיאטרי.

כזכור, כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', כוחות גדולים של משטרה והצלה הוזעקו בשבת בבוקר לבית משפחה בשכונת רמות, שם דווח על ילד בן 4 שנמצא מחוסר הכרה.

החשד של בני המשפחה עלה לאחר שבני המשפחה קראו לחשוד שהיה סגור בחדר וזה סירב להשיב. האב הוזעק מבית הכנסת ופרץ את הדלת, שם נמצא הילד כשהוא מחוסר הכרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר