חקירת הפיגוע

למה בחר המחבל בזירת הכותל ולהיכן נמלט אחרי שדקר?

התחבא בארגז, נתקל במעצור בנשק, הבחין בכוחות ביטחון והחליט להסגיר עצמו: פרטים חדשים על פיגוע הירי המחריד במוצאי השבת ליד הכותל המערבי בעיר העתיקה בירושלים נחשפים (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המחבל מובא לדיון בבית המשפט, אתמול (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת ודוברות המשטרה)

פרטים חדשים על הפיגוע הקשה סמוך לקבר דוד בירושלים במוצאי השבת מתבהרים: במערכת הביטחון מעריכים כי הסיבה שבגינה בחר המחבל לבצע את הפיגוע דווקא במקם שבו ביצע אותו נעוצה בעובדה לפיה במקום אין מצלמות אבטחה. כך לפי הפרסום במהדורה המרכזית של חדשות 12.

הוא ידע זאת, לפי הדיווח, כמי שהכיר היטב את האזור. עוד דווח מסלול הבריחה לאחר הירי: מיד אחרי הפיגוע ברח המחבל אל בית העלמין בסילוואן וחדל להשתמש במכשיר הטלפון שלו. או שהשאיר שם את המכשיר בכוונה או שזה נפל ממנו.

בשלב הזה הבחין במשאית העושה את דרכה אל עבר היציאה מסילוואן. הוא החליט לעלות עליה והסתתר בארגז שמאחורה עד שהגיע לאזור בית וגן. בדרך הבחין בכוחות הביטחון הגדולים שנפרסו באזור על מנת למוצאו. לכן החליט להסגיר את עצמו.

כזכור, אתמול (ראשון) מעצרו של המחבל, אמיר סידאווי, בשמונה ימים בבית משפט השלום בירושלים. צו איסור פרסום הוצא על פרטי החקירה, שמתנהלת ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ושרות ביטחון הכללי.

במהלך החקירה שלו במשטרה, סיפר כי הוא עשה את הפיגוע על רקע אישי, והנתונים הראשוניים של כוחות הביטחון מלמדים, כי המחבל לא פעל מטעם ארגון טרור או איזה גורם אחר. וכן, לא נמצאו עדויות כי עבר הקצנה דתית בזמן האחרון.

בבדיקת המשטרה עלה, כי למחבל אין רקע ביטחוני קודם, אך הוא הורשע בעבירות אלימות חמורות, אחרי שהשתתף בקטטה בין שתי משפחות, בה נרצח אחד מבין המשפחה היריבה.

לאחר שנכלא הוא היה אמור להשתחרר בעוד שנה בדיוק, אך ועדת השחרורים - בניגוד מוחלט להמלצת המשטרה, המליצה לקצר לו שליש בעונשו ולשחרר אותו.

על פי הפרסום אמש ב'כאן', מומחים במערכת הביטחון מעריכים כי הסיבה שהמחבל הפסיק בירי, היא ככל הנראה בגלל המעצור שהיה לו בנשק, מה שגרם לו להימלט מהזירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר