"לא מדובר בג'ובים"

ב'דגל התורה' לא חוששים ודוחפים לריצה נפרדת מ'אגודת ישראל'

בכירים בסיעה הליטאית ממשיכים לדחוף בכל הכוח לריצה נפרדת מ'אגודת ישראל' ומדגישים כי לא מדובר במאבק על תפקידים ומקומות ברשימה אלא על עקרונות של היהדות החרדית (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
פרוש וגפני בימים אחרים (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

חברי כנסת ב'דגל התורה' ממשיכים בימים אלו לפעול לקראת האפשרות של פיצול מ'אגודת ישראל', כך נודע ל'כיכר השבת'.

לדברי ח"כ ב'דגל' בשיחה עם 'כיכר השבת': "שאלת הפיצול עדיין על השולחן, אנחנו נערכים לאפשרות הזאת. אין כאן מאבק על ג'ובים אלא על עקרונות שלנו. אנחנו מנהלים דיונים והנושא נמצא על שולחנו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין".

ח"כ אחר ב'דגל' התבטא: "אנחנו דוחפים לפיצול כי אנחנו לא חוששים, להערכתנו זה יביא למיצוי הקולות במגזר החרדי ואפילו יעצור את הזליגה לאיתמר בן גביר, בעבודה נכונה 'אגודה' תעבור את אחוז החסימה".

כזכור, בחודש שעבר התייחס יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, לאפשרות של ריצה נפרדת ואישר את הדיווחים על מגעים לקראת פיצול מ'אגודת ישראל'.

בנאום בוועידת המפלגה התבטא גפני: "כל חסיד שומע לרב'ה שלו, ואנחנו שומעים לרב'ה שלנו", פתח גפני. "בחיים הציבוריים אנחנו מתחברים יחד (דגל ואגודה; ר"כ), ופתאום מתברר לנו שבנושא התשתיתי אנחנו לא משדרים על גל אחד: בחינוך, בגיוס, בשבת ובנושאים עקרוניים אחרים. אנחנו עולים ללשכת הגזית (למעונם של גדולי ישראל; ר"כ), שומעים משהו אחד, חוזרים לסיעה - ושומעים משהו אחר, ואנחנו לא יודעים מאיפה זה".

לדבריו: "ודאי שכל חסיד צריך לשמוע למה שהרב'ה שלו אומר, השאלה אם אנחנו צריכים ללכת יחד, בדבר שהוא נושא עקרוני אצלנו. אנחנו עושים חשבון: אנחנו מביאים את רוב הקולות, ואנחנו באים לרבותינו עם הלשון בחוץ!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר