"נזעזע את העולם"

הקרב על ניתוח גופת הילד: ה'עדה' יצאו לרחובות

למעלה ממאה אנשי העדה החרדית והפלג הירושלמי החלו להפגין הבוקר ברחוב יחזקאל בירושלים, לקראת הדיון בבג"צ שיעסוק בניתוח גופת הילד בן ה-4 שנרצח בשבת על ידי דודו בביתו: "מערכה אדירה ומזעזעת" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המחאה, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות חרדים קיצונים יצאו היום (שני) להפגין ברחוב יחזקאל בירושלים כנגד ניתוח גופת הילד בן ה-4, שנרצח בשבת האחרונה בשכונת רמות על ידי דודו. ההפגנה החלה לקראת הדיון בבג"צ בנושא.

במהלך ההפגנה, זמן קצר לאחר שהחלה, התעמתו מפגינים עם שוטרים. שורה של מפגינים החלו להתיישב על הקרקע, חסמו את התנועה, כאשר שוטרים ניסו לגרום להם להתרומם. במהלך העימותים ערכה המשטרה שימוש באלות. כמו כן הגיעו פרשים משטרתיים וכן מכ"זית.

מוקדם יותר היום הטיחו המפגינים "מערכה אדירה". הם פרסמו כי "רבבות ציבור בני התורה למערכה אדירה שתזעזע את אמות הסיפים, נגד ההחלטה המרושעת לבזות את כבוד המת". לדבריהם, "גדולי התורה הורו: לזעזע את העולם כולו על ביזוי כבוד המת".

(צילום: חיים גולדברג)

ההפגנות הסוערות החלו אתמול, כנגד כוונת המשטרה לדרוש את נתיחת בן הארבע החרדי שנפטר בשעת בוקר לאחר שבן דודו חנק אותו בשבת. רחוב יחזקאל נחסם לתנועה והמשטרה עצרה חמישה מהמפגינים.

במהלך ההפגנה התקיימו עימותים קשים של מפגינים חרדים עם המשטרה, בירושלים, בני ברק, בית שמש ומודיעין עילית וזאת לאחר קריאת הרבנים להבעיר את הארץ בעקבות פסיקת בית המשפט.

מדוברות המשטרה מחוז ירושלים נמסר: "בשעות האחרונות, החלו מחאות אלימות באזור כיכר השבת וברחוב בר אילן בירושלים, וברחוב נהר הירדן בבית שמש, במהלכן מאות מפרי סדר חוסמים צירים, מתפרעים, מיידים אבנים וחפצים ושורפים פחי זבל במקום. כוחות המשטרה פועלים להשבת הסדר במקום תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. עד כה נעצרו 5 חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי ופעילות המשטרה להשבת הסדר במקום נמשכת. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא תאפשר התפרעויות אלימות והפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר