שני תושבי אום אל-פאחם

תכננו לצאת לחו"ל ולהצטרף לדאע"ש; כך שב"כ סיכל את המזימה

שני צעירים מאום אל-פאחם, תכננו להצטרף לארגון הטרור הרצחני דאע"ש ואף יצרו קשר עם מפעילים, השניים שהיו בפיקוח שב"כ נעצרו ברגע האחרון | היום הוגש נגדם כתבי אישום | כל הפרטים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מחמד פארוק יוסף אגבאריה ועבד אלמהדי מסעוד מחמד ג'בארין (צילום: שב"כ)

הותר בשעה זו (שני) לפרסום: בפעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל/היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב כרמל, בלפני כחודש, נעצרו לחקירת שב"כ שני תושבי אום אל-פחם בחשד, כי בכוונתם לממש פעילות טרור מטעם ארגון הטרור "המדינה האסלאמית", בתוך שטחי ישראל או מחוצה לה. בין היתר, עלה חשד כי בכוונת השניים להצטרף ללחימה באפריקה במסגרת הארגון, היום הוגש נגד השניים כתבי אישום.

השניים הם - מחמד פארוק יוסף אגבאריה ועבד אלמהדי מסעוד מחמד ג'בארין, בני 21, ג'בראן, מוכר לכוחות הביטחון בגין פעילות קודמת מטעם ארגון המדינה האיסלאמית במסגרתה תכנן פיגוע בישראל.

השניים כבר היו במעקב ובפיקוח הדוק של גורמי הביטחון, וזאת בשל היותם מזוהים עם אידיאולוגיה סלפית-ג'יהאדית קיצונית.

בחקירתם של השניים בשירות הביטחון הכללי נחשפה התוכנית שלהם לצאת לזירת לחימה של "המדינה האיסלאמית" בחו"ל - כל זאת במטרה להצטרף לשורות ארגון הטרור ולהילחם עבורו.

במסגרת זו, פעלו השניים להוציא דרכונים והתייעצו עם אזרח ישראלי, תושב אום אלפחם, אשר חזר לאחרונה מזירת לחימה של ארגון "אלקעידה" באפריקה.

עוד עלה בחקירה כי עבד אלמהדי פנה לגורם מקומי בניגריה על מנת לקבל הוראות הגעה למחוז שמתבצעת בו לחימה אינטנסיבית של ארגון "המדינה האיסלאמית". כן עלה, כי כחלק מההכנות ליציאתם ללחימה בשורות הארגון, צרכו השניים תכנים קיצוניים של "המדינה האיסלאמית", בין היתר, תכנים של אמצעי לחימה ותמונות של הרוגים בלחימה ועריפת ראשים, ואף עלה כי קיימו אימונים גופניים ומטווחי ירי כחלק מהכשרתם והכנתם ללחימה בשורות ארגון הטרור.

היום כאמור הוגש כנגד השניים כתב אישום חמור המייחס להם ביצוע עבירות ביטחוניות. על פי כתב האישום, שהגיש עו"ד יניב זוהר, בתקופה האחרונה פרסם ארגון דאעש פרסומים שונים המוקדשים להתפשטות הארגון באפריקה תוך קריאה להגירה של לוחמים ותומכים של הארגון ממקומות שונים אל זירת הג'האד של אפריקה שהפכה להיות דומה לזירות של סוריה ועיראק וכן לזירת ג'האד מרכזית של הארגון. כאשר אחד המחוזות הקטלניים ביותר של הארגון פעול כיום באזור בורנו שבצפון-מזרח ניגריה.

בתחילת שנת 2022, על רקע פרסומים של הארגון בהם קרא לפעילים חדשים להצטרף לשורותיו, קשרו הנאשמים קשר לצאת אל מחוז בורנו במדינת ניגריה שבאפריקה, זאת במטרה להצטרף שם לשורות הארגון. סיכמו הנאשמים כי יחפשו איש קשר שיכול לסייע להם להגיע אל זירת הלחימה במחוז בורנו, שם יצטרפו לשורות הארגון.

יצר אחד הנאשמים, באמצעות הצ'ט באפליקציית פייסבוק, עם אנשים שונים המתגוררים באפריקה סמוך למחוז בורנו. במהלך שיחת צ'ט עם אחד מאותם אנשים, המתגורר במדינת ניז'ר שבאפריקה, שאל אותו הנאשם על דרכי ההגעה אל מחוז בורנו, תוך שהציג עצמו בכזב כסוחר רהיטים מפלסטין, זאת על מנת שלא לעורר את חשדו. במהלך השיחה, קיבל הנאשם מידע אודות דרכי ההגעה האפשריות אל מחוז בורנו.

בהמשך, נפגשו הנאשמים מספר פעמים עם מכרו של אחד הנאשמים אשר לחם בעבר במסגרת ארגון טרור באפריקה, וזאת על מנת שישתף אותם מניסיונו בדבר דרכי ההגעה האפשריות לאפריקה ואורחות החיים שם, במסגרת פעילות בארגון טרור. המכר שיתף את הנאשמים במידע האמור והבהיר לנאשמים כי עליהם להצטייד בדרכונים בתוקף, על מנת לצאת מישראל.

הנאשמים סיכמו כי יחדשו את הדרכונים שלהם, על מנת שיוכלו לצאת מישראל אל זירת הלחימה בבורנו. בהמשך לכך, בתאריך 07/07/22 חידש אחד הנאשמים את דרכונו, והאחר החל בתהליך לחידוש הדרכון ולא הספיק להשלימו נוכח מעצרו.

יצוין, כי חקירה זו מתווספת לחקירות נוספות מהתקופה האחרונה, במסגרתן שירות הביטחון הכללי סיכל פעילות מטעם פעילי ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" בישראל, האוחזים באידיאולוגיה הסלפית-ג'האדית הקיצונית.

במהלך יולי 22 עצרו שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל/מחלק פח״ע ימ״ר נגב את מחמד אלרפאיעה, אזרח ישראלי כבן 30, תושב פזורת רפאיעה שבנגב, בחשד לביצוע עבירות ביטחון בהשראת ארגון הטרור המדינה האסלאמית (דאע"ש).

בחקירתו הודה כי הזדהה עם ארגון דאע"ש ותמך ברעיונות הארגון ומטרותיו, ואף ביצע אימוני ירי יחד עם נוספים במטרה להצטרף לארגון ולהילחם בשורותיו בישראל בבוא העת. יובהר כי פרט לעבירות ביטחון אלרפאיעה ביצע עבירות שונות בנשק, לצד עבירות פליליות.

עם תום חקירתו בשב"כ, הוגש כנגד אלרפאיעה כתב אישום, על ידי פרקליטות מחוז דרום.

שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול בהתאם לסמכות הנתונה לו בחוק וינקוט את כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לטפל בתופעות הקשורות באידיאולוגיות איסלאמיות קיצוניות, ולסכל מבעוד מועד כוונות לפגיעה בביטחון מדינת ישראל על רקע זה וכן, ימצה את הדין בחומרה עם כלל המעורבים בפעילות טרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר