"יש הנחיה של גדולי ישראל"

גפני: צודקים הח"כים שאומרים שאנחנו קרובים מתמיד לפיצול מ'אגודה'

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, מאשר את הפרסום ב'כיכר השבת' לפיו 'יהדות התורה' קרובה מתמיד לפיצול • "לא מדובר במאבק על ג'ובים, זה לא בידיים שלנו, אצל הגר"ג אדלשטיין הנושא הזה הוא רציני", הוא מבהיר בריאיון המיוחד • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה גפני בריאיון (צילום: אלעד זהבי | עריכה: ידידיה כהן)

בלעדי ב'כיכר השבת': יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, מאשר את הפרסום ב'כיכר השבת' לפיו 'יהדות התורה' קרובה מתמיד לפיצול ואומר כי "לא מדובר במאבק על ג'ובים, זה לא בידיים שלנו, אצל הגר"ג אדלשטיין הנושא הזה הוא רציני". צפו בחלק השני של הריאיון המיוחד ל'כיכר השבת'.

שוחחתי עם שני ח"כים ב'דגל', הרושם שקיבלתי ש'דגל התורה' הולכת לפיצול מ'אגודת ישראל', שלא מדובר בספין אלא אירוע אמיתי, האומנם?

"כן, מי שאמר לך את זה ב'דגל התורה' אמר לך דבר נכון. זה לא ברמה שלנו, זה לא ברמה של חברי הכנסת. אם נקבל הוראה ונצטרך - ננהל משא ומתן עם 'אגודת ישראל' כפי שמתנהל תמיד, על המקומות ועל איך הסיעה מתנהלת ומי עומד בראש וכו', כל זה יקרה ברמה של חברי הכנסת.

"היום יש משהו אחר, היום יש את גדולי התורה שיש להם הנחיה, בעצם אנחנו עומדים מהצד. ההנחיה לטפל בבעיות העקרוניות שעליהם דיברו גדולי התורה ואם לא הן יפתרו - נראה לי שהולכים לבד".

צודקים הח"כים שאומרים שאנחנו יותר קרובים לפיצול?

"הח"כים צודקים. הח"כים צודקים. זה אצל מרן ראש הישיבה, כמו אצל גדולי התורה האחרים במועצת גדולי התורה, הנושא הזה הוא רציני. אני לא מוסמך לענות לך. זה לא בידיים שלי, סתם אידיוט קופץ בראש, זאת לא הסמכות שלנו, זאת החלטה של גדולי התורה".

אבל זה לא סיכון ש'אגודה' לא תעבור את אחוז החסימה?

"את הסיפור הזה של הממשלה והקואליציה של מה עלול לקרות, יודעים גדולי התורה יותר טוב ממך".

אתה אומר הכל נושא עקרוני, לא מדובר במאבק על כסאות, מי יעמוד בראש?

"ממש לא, ממש לא. לכן הדגשתי, אנחנו ננהל משא ומתן על המקומות על הנושא הטכני. אבל מה שמרחף מעלינו זאת ההנחיה של גדולי התורה בנושאים העקרוניים".

ברכת כבר את יצחק גולדקנופף על כניסתו לפוליטיקה?

"לא. אני אברך אותו. לא בירכתי אותי, אני עסוק בדברים אחרים. יכול להיות שאם הייתה חתונה הייתי מזמין אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר