פיצוצים בבסיס

רוסיה מודה ביכולות של אוקראינה: "חבלה מכוונת"

שעות אחרי שטענה כי הפיצוצים שהתרחשו הבוקר במתקן צבאי בחצי האי קרים נבעו כתוצאה מ"שריפה", מודה רוסיה כי "חבלה מכוונת" מצד אוקראינה היא שגרמה להרס (מלחמה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פיצוץ בחצי האי קרים (צילום: לפי סעיף 27א)

מתקן צבאי רוסי בצפון חצי האי קרים, שנכבש מידי אוקראינה בשנת 2014, עבר חבלה היום (שלישי) בשעת בוקר מוקדמת, כאשר פיצוצים גדולים התרחשו במקום.

בתחילה טענו ברוסיה כי מדובר בשריפה, אולם מאוחר יותר הודו גורמים במוסקבה כי "פעולת חבלה" אוקראינית, היא זו שעמדה מאחורי הפיצוצים.

באוקראינה לא לקחו אחריות לאירוע, אבל אחד מיועציו של זלנסקי מיהר לפרסם בחשבון שלו ברשת החברתית טוויטר תיעוד מהפיצוצים.

בינתיים הקרבות במזרח אוקראינה נמשכים. אתמול (שני) תקף צבא אוקראינה מפקדה של ארגון שכירי החרב הרוסי הידוע לשמצה 'כח וגנר'. מתיעודים שדלפו לרשתות החברתיות נראים מימדי ההרס.

לאורך השנים סבלה העיירה הענייה משורה של קרבות. כך למשל בשנת 2014, אז כבשה רוסיה את חצי האי קרים וכחות בדלנים 'נגסו' בשטחים מאוקראינה ניסו לכבוש את העיירה, אך גדוד דונבאס האוקראיני הצליח להדוף את המתקפה ולשמר את העיר.

כאמור, לפני כשלושה חודשים, הצליחו האוקראינים התומכים ברוסיה לכבוש את השטח מידי אוקראינה, זאת לאחר שזכו לתמיכה רוסית נרחבת, בין היתר על ידי כח וגנר הידוע במעשי זוועה בסוריה. הגדוד מוכר גם בתור הגדוד של מקורבו של נשיא רוסיה פוטין שזכה לכינוי השף של פוטין - שמבצע עבור פוטין דברים שהנשיא הרוסי לא מעוניין לקחת עליהם אחריות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר